Nyílt levél "Gabinak"
2018. március 13. írta: t.csilla

Nyílt levél "Gabinak"

Kedves Gabi!

Sajnálom, hogy íly módon ért véget a közös munkánk. Kérésednek eleget téve adminságod ezen a blogon és az itt megjelent cikkeid törölve lettek. 

„4. A megtisztulás érdekében töröltem az összes írásom. Szeretném kérni, hogy máshonnan is kerüljenek törlésre az írásaim, ahova nem férek hozzá vagy ahol ugyan a hozzáférésem még létezik, de lemondtam az adminsággal kapcsolatos jogaimról (nem tudom magam adminként törölni).”

Bennem vegyes érzelmeket keletkeztek, és egészen biztosan egy űrt hagytál magad után, hiszen már közel egy évtizede (ha nem több) jelen voltál az extanús blogszférában és értékes írásaiddal járultál hozzá annak színvonalához. Ezt szeretnénk megköszönni neked, akármilyen indítékból is tetted.

Ugyanakkor a személyeddel kapcsolatban felmerült kételyek és ebből következően az általad közölt információ hitelessége alapjaiban rázta meg a virtuális közösséget, ahova már eleve olyan emberek tömörültek, akiket súlyosan becsaptak és megvezettek, és akiknek mindezekből komoly káruk származott. Bár teljesen érthető, ha valaki álnéven jelentet meg írásokat ebben a témában, de az álinformációk közlése egy hamis identitás mögé bújva egészen más kategóriába tartozik. Ezért, valami rosszul értelmezett érzelgősségből, én nem szeretném alábecsülni a kárt, amit ezzel okoztál. Becsaptál minket és az olvasóinkat is, és ahelyett, hogy bármit is elismertél volna, lehetőséget adtál volna a helyzet tisztázására, sértődötten kirohantál a blogokról, és túlzó kijelentések és álbocsánatkérések közepette duzzogva berekesztetted a kommunikációt.

A történtek ellenére én nem szeretnék bizalmatlanná válni más korábbi tagokkal szemben, mert úgy érzem, azzal sokkal többet veszítenék hosszabb távon. Nem ítéllek el, amit tettél, mivel nem ismerem az okát és hátterét, de nem is mentelek fel a saját felelősséged alól. Te ezt az utat választottad, sok sikert hozzá, de itt a szektán kívüli világban ezzel nem sokra lehet jutni, azon belül azonban rengeteg ilyen magatartás tapasztalható, sőt ott kifejezetten ez a mérce.

Szeretném, ha tudnád, hogy ebben a történetben nem te vagy az áldozat (bár valaminek biztosan az áldozata vagy, de nem az exes blogközösségnek), bármennyire is szeretnéd elhinni ezt magadról. Az én álláspontomat ismered ez ügyben, hiszen csupán néhány nappal ezelőtt írtam erről neked egy magánüzenetben: „Én nem igazán értem mi történik a volt Tanúk köreiben....., de nyilván tiszteletben tartom mindenkinek a döntését. Szerintem egyesek még mindig a szervezet szabályai szerint gondolkodnak, és aszerint definiálják magukat "áldozatként", így azt hihetik, hogyha "nem tekintik magukat áldozatnak" (vagyis nem fogadják el a valós állapotukat a vallással kapcsolatosan), akkor majd kilépnek az "áldozatiságból". Véleményem szerint pont ezzel maradnak benne, mert nem állnak ki önmagukért. De ahogy mondtam, ezt másoknál tiszteletben tartom, ha valaki így dönt. Ez a gondolkodás azonban akadályozza a destruktív csoport valós tevékenységének megismertetését, és azt hogy olyan információk kerüljenek ki a köztudatban egy arra alkalmas médiafelületen, melyek leleplezik a valós arcot.”

Sajnos te nem voltál képes kiállni magadért egy olyan helyzetben, amikor ki kellett volna, és másoknak joguk volt feltenni azokat a kérdéseket, melyeket feltettek neked. Úgy akartad a szervezet arcát megmutatni, hogy a sajátodat árnyékban tartod. Ez az eljárás egy homokvár, és össze is dőlt, mert össze kellett dőlnie. És most azt hiszed, hogy téged az támadott be, aki erre rámutatott? Pedig nem.

A blogok olvasóinak minden esetre feladatot adtál, hiszen felül kell bírálnunk mindannyiunknak, hogy mi az, ami miatt nem merünk hangot adni kételyeinknek, és a blogok szerkesztőségei milyen áron igyekeznek a „békét” fenntartani, és miképp kezeli a rendbontókat, kétkedőket, vitatkozókat. Ebben mindannyiunknak van felelőssége, hogy az exes blogszféra az értelmetlen szappanoperák helyett érdemi információval szolgáljon azoknak a Tanúknak, vagy volt Tanúknak, akiket ez érdekel. Ehhez pedig az általad közvetített „parasztvakítások” nem járultak hozzá. Kár, hogy elpazaroltad képességeidet, mert amúgy értékes tagja lettél volna a közösségnek. Most ahhoz hasonlóan, amikor a Jehova Tanúitól kijöttünk, veled kapcsolatban is fel kell dolgoznunk a történteket, mert gyakorlatilag ugyanazt érted el, amit az Őrtorony is tett velünk. Mégis, ez az tapasztalat rámutatott arra, hogy mennyire hiszékenyek, sérülékenyek vagyunk, de nem kell így maradnunk. Nem kell örökké „áldozatoknak” lennünk.

Személy szerint én sok sikert kívánok neked a továbbiakban, és igyekszem rád úgy emlékezni, mint aki talán jót akart a korábbi szektatagoknak, csak valami miatt nem jött be a számítása.   

Csilla (Marci/Attila nevében)

U.I.: A történtek megosztották a blogközösség szerkesztőségét is, ami teljesen normális, mivel külön egyéniségek vagyunk és jogunk van a saját nézeteinkhez. E cikk írásáig nem mindenki foglalt állást ebben a kérdésben. 

 var.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr6713734480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 11:06:40

Ezen poszt a két említett személy személyes véleményét tartalmazza, úgy gondolom, hogy konszenzus nélkül nem jelemnhetett volna meg itt ez a poszt !
Hajrá pusztítsátok el azt amit még lehet...mindent bele drukkolok :(

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 11:13:26

Ezennel távozom ezen blog szerkeztői csapatából, mivel úgy gondolom ilyen nem fordulhat elő egy "normálisan" működö egymást értékelő, megbecsülő tisztelő csapatban se abban, amely ragaszkodik a közös munkához...Az értékrendem és egy egységes közösség iránti igényem összeegyztethetelen mindazzal ami itt történt s történik/ a közös blogon/...
Tisztelettel csak egy ember

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.13. 11:14:38

@Csakegyember: Hát ha így gondolod, akkor miért nem jelezted ezt abban a posztban, amiben megkérdeztem? Tegnap óta ott volt, Marcin kívül és Nickun kívül senki nem reagált.

2018.03.13. 11:18:54

@Csakegyember:
Nézd, ha már így nyilvánosan tetted fel a kérdést, más lehetőség nincs, mint ugyanígy válaszolni. Hárman igennel szavaztunk, egyikünk kijelentette, hogy ő saját posztot ír, ketten meg nem nyilatkoztak. Sajnálom, de a többségi döntés az volt, hogy ki legyen téve.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 11:49:57

@Marci kérdez: Mindíg megvártuk a többit sajnálom...mindíg...
Ennyi..

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 11:54:31

Mindegy én egy másik galaxisból vagyok, úgyhogy szépen vissza is térek oda...

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 11:57:23

Ja a kettő a kettő hiányzó ellenébe az többségi döntés...Ennyire Marci Ennyire ? És nem kettő hiányzott hanem három !
NEM VOLT LEGITIM JOGOTOK ENNYII !!!

2018.03.13. 12:09:08

@Csakegyember:
Ez egyszerű matek:
3 igen
2 nem szavazott (ki tudja miért)
1 kijelentette hogy ő saját posztot ír, ergo mehet
Ez így 4-2
Mi ebben a bonyolult?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 12:11:48

@Marci kérdez: "Tegnap óta ott volt, Marcin kívül és Nickun kívül senki nem reagált. "
??

2018.03.13. 12:15:03

@Csakegyember:
Ne már. Most tényleg azt akarod, hogy másoljam be ide Kingdom szavait?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 12:16:50

@Marci kérdez: Ja és hol volt szavazásra bocsájtva, mert sajna én nem láttam..ja ez betudható informatikai balkezességemnek,.vagy ki tudja minek..hát igen miért jártam a suli mögé nem igaz .....vessek magamra :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 12:19:01

De igazatok, van, a másik blogon lévőknek is, ahhoz hogy az ember az életben valamit elérjen, igen ilyennek kell lenni.pontosan ilyennek .... :(

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 12:20:53

@Marci kérdez: Ehhez nem kívánok sok sikert...de hát úgyis azzal jártok....
Céljaitokat biztosan eléritek...

2018.03.13. 12:21:05

@Csakegyember:
Nem tudom, hogy mire gondolsz, de nekem mindenem megvan, semmit nem szeretnék már elérni.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 12:21:48

Mert az igazság Halott úgy ahogy van mindennemű tekintetben !

2018.03.13. 18:12:20

@Csakegyember:
Nem, az igazság nem halott, csak van mikor nehéz megtalálni...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.13. 19:37:06

:DDDDD te jóóóó éééég!!!!!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.13. 20:06:15

Egyébként teljesen korrekt írás. Tényleg megfogalmazza a lényeget. Nagyon jó!

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 20:12:33

@sefatias: Csak egyet szeretnék még leszögezni mielőtt én is hisztizéssel leszek vádolva: Ha én is szavazok, és alulmaradok természetesen a blog irányelvei alapján a poszt megy és én maradok szerkesztőnek ennyi !

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 20:19:12

@sefatias: :) :) :) Csak önmagadad hozod :) :) :)
Racionális beszélgetés veled egyszerűen lehetetlen .

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.13. 20:21:44

@Csakegyember: :) Azt mondod? Valóban van olyan helyzet. És ez az. Ilyen nevetséges helyzetben képtelen vagyok az értelmes párbeszédre. Egyszerűen nem tudom komolyan venni. Olyan ez mint az oviban

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 20:28:09

@sefatias: Akkor mit keresel itt ??? Újból ovis akarsz lenni ???
Vagy csak megmutatod az ovisoknak ki a sulis ?? :) :)
Ennyire lealázod magad ?
Na ne..ez net tedd, ez a Te értelmi képességednek megalázó ! :) :) :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.13. 20:32:22

@Csakegyember: Nekem semmi se megalázó. Mindennap látod a fészbukprofilomat. Nem vagyok egy szégyenlős ember. És nem emiatt jöttem erre a blogra, hanem a poszt miatt, ami igen reálisan és jól fogalmazza meg azt, amit például te képtelen vagy megérteni

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.13. 20:34:15

@Csakegyember: Nem mondod, hogy letiltottál a fészbukon???? Ez most komoly? Ez mennyire nevetséges. :DDD Na jó. Hagylak. Légy jó !

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 20:34:17

@sefatias: Te is képtelen vagy másokat megérteni..nem nem képtelen egyszerűen nem akarsz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.13. 20:35:39

@Csakegyember: Ezt azért mondod, mert nem ismersz. De hagyjuk is a beszélgetést. Nem akarom magam rád erőltetni. Szerintem teljesen felesleges minden további komment.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.13. 20:37:35

@sefatias: Nem megszüntettem :) Nem tiltok le senkit se .... nem szokokm puffogni...nincs már rá szükségem :) Igen nevetséges, hogy ezt feltételez rólam :) :) :)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.13. 20:56:30

@Csakegyember:
"Ha én is szavazok, és alulmaradok természetesen a blog irányelvei alapján a poszt megy és én maradok szerkesztőnek ennyi !"
Sajnálom, hogy elkerülte a figyelmed a szavazást, de úgy gondoltuk, hogy ezt az ügyet valahogyan le illik reagálni. Többször beírtam a kommentekbe, ahol te magad is hozzászóltál, de nem reagáltatok, én meg nem erőltettem, mert annak a híve vagyok, hogy mindenki magáért felel, és alapvetően tudja mit csinál.
Ha szavaztál volna és más opciót választasz, nyilván megbeszéltük volna, vagy máshogy fogalmazzuk meg az írást, vagy akár egy másik írás is megjelenthetett volna. Én csak a magam nevében írhattam, másra nem kívántam ráerőltetni a nézetemet (és ezt bele is írtam az utóiratba), de ennél többet nem tehettem.
Nyilván ahányan vagyunk, annyi konklúzióra jutunk ebben a kérdésben, de ez a stílus, ami itt tapasztalható, nem elfogadható számomra sem, mert ez gyermeteg, sehova nem vezet és csak a vitákat szítja.
Sajnálom, ha úgy döntesz, hogy távozol, sok sikert a továbbiakban!

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2018.03.14. 22:31:23

Utószó: Végül is Sefa és aki(k) mögötte áll(nak) elérték a céljukat. Két blogot eltüntet(nek)tek. Örülhet(nek)! Annak ellenére, hogy Sefa már nem foglalkozik exJT-s dolgokkal, eléggé aktív lett hirtelen. Egy biztos, hogy nem az Ő kútfejéből pattant ki hirtelen ez az agymenéses poszt. Egy eszköz csupán. Ezzel a tettével JT Egyházát támogatja.
Hogy Gabi az-e akinek beállítja magát, nem releváns a blogok világában. Én sem fedtem fel kilétemet, mégsem kételkednek az olvasók az írásaim igaz mivoltában.
Mivel 'Csakegyember' volt e közös blog "atyja", úgy gondolom, hogy az Ő kilépése követendő számomra is, pedig jó lett volna tovább vinni ezt a platformot. Okulni kell ebből az esetből!
JJ passzivitása érthetetlen, de biztos oka van, hogy Nyugat-európai fotelból szemléli az eseményeket, de amint írtam a blogán, nemcsak az éremnek, hanem neki is két oldala van. Most az árnyékos oldalát mutat(ja)ta. Pedig már Sefa 'sikerposztja' sem fogja visszahozni a "fényét" JJ blogának.
Közel két évig dolgoztunk ezen a blogon. Ennyi volt. Ha tovább marad ez az ex-közös blog, az írásaim maradhatnak. Természetesen a "maradék" szerkesztő(k) törölhetik is, az adminhozzáférésemmel együtt.
Köszönöm szépen az együtt töltött időt itt. Sok hasznos tapasztalatra tettem szert, amit a társaim visszajelzéséből és az együttműködés során végzett munkából kaptam. Nem élem meg kudarcként a történteket. Minden okkal történik és a tapasztalás, még ha negatív is, előre viszi a dolgokat és fejlődéshez vezet. Nem haragból írtam le ezeket a gondolataimat és nincs neheztelés bennem senki iránt. Elengedem ezt a történést és tovább haladok.
Üdvözlettel, Egonymus

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.15. 00:44:41

Kedves Egonymus, én nem vagyok követésére való példa, ezt a blogot közösen hoztuk létre, ki többet, ki kevesebbet tett érte de ez lényegtelen..Én az emkített ökok miatt lêptem ki a szerkesztők közül...Más miattam ne kövesse a példámat..Inkább folytatni kellene....ha van rá mód..de hát ezt a közeljövő eldönti...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.15. 06:33:49

@Egonymus+: "Egy biztos, hogy nem az Ő kútfejéből pattant ki hirtelen ez az agymenéses poszt. "

Mitől biztos? Kifejtenéd a fikciódat?

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.15. 06:51:24

@Egonymus+: Bármilyen fura, Sefa kútfejéből pattant ki a dolog, nekem csak később beszélt erről. Én nem zártam ki, de nem is hittem el, sőt magam nem gondoltam volna, mert én nem foglalkozok ilyen intenzíven másokkal. De amikor Sefa említette nekem a felvetését, akkor láttam benne fantáziát, mivel nekem is voltak kételyeim, amivel ez némiképp egybecsengett.
Bár én nem így írtam volna meg a cikket, ahogy Sefa, de végül ez történt, és maga a reakció volt a bizonyíték. Olyan volt, mint a Columbo filmekben látható módszerek. Számomra is hihetetlen volt.
A történetnek van egy másik szereplője is, akit néhányan személyesen ismerünk, és ez ez ember létezik, igazolható, leellenőrizhető és nem senki.
És ismeri Gabit, mégpedig állítólag személyesen is.

A történet kirobbanása óta próbálok kapcsolatba lépni vele, de semmi reakció (pedig ezelőtt soha nem tett ilyet). Most ő is hallgat. De az ugyanolyan beszédes, sőt még beszédesebb is.

Természetesen szíve joga mindenkinek azt hinni, amit akar, vagy szabadon távozni, ha úgy érzi, neki elege volt.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.15. 06:57:49

Amúgy, véleményem szerint "Gabi" maradhatott volna a blogszférában, mert ha tudjuk, hogy ki ő és hogyan tekintsünk az írásaira, akkor az még érdekeseknek is tekinthetőek azok. Ha pl tudom hogy egy sci-fit olvasok, akkor még láthatok is benne valami értelmet. A baj az, ha ezt nem tudom, és azt hiszem, hogy minden úgy van, ahogy az a személy leírta.
Még Sefa cikke után is lehetősége lett volna Gabinak arra, hogy "megmaradjon, annak aki" - bár nem lett volna könnyű. Igazából azzal nem ártott senkinek, amit csinált - HA TUDJUK, HOGY MI VAN MÖGÖTTE. Az illúziót mindenki maga tartotta fenn önmagában, és ha az összeomlott, azért nem Gabi felel, hanem mindenki a sajátjáért.
Így amivel Gabi nagyobb kárt okozott, az igazából a levélre történő reakciója volt, amikor hazudozni, vádaskodni és fenyegetőzni kezdett.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.15. 07:10:42

@t.csilla: "Bármilyen fura, Sefa kútfejéből pattant ki a dolog"

Szóval te is furcsállod? :DDD Szóval nem nézted volna ki belőlem ? :P

2018.03.15. 07:23:22

@Egonymus+:
Miből gondolod, hogy ez volt a cél?
Miből gondolod biztosan, hogy nem Sefa találta ki, hogy "Gabi" egy fiktív személy?
Miből gondolod, hogy elüntetett két blogot?
Miből gondolod, hogy ezek eltűnésének örül?
Miből gondolod, hogy ezzel a JT egyházat támogatja?
Miből gondolod, hogy Sefa vissza akarja hozni a JJ blog fényét?
Miből gondolod, hogy Johnny nem okkal ált Sefa mellé?
Miből gondolod, hogy a poszja agymenés?

Ezeket jó lenne tisztázni, mert ezek fikciók, amire Sefa ugyanúgy reagálhat mint "Gabi". Mi van, ha ezen fikcióid miatt esetleg törli ő is a blogját és távozik? :-D

"Én sem fedtem fel kilétemet, mégsem kételkednek az olvasók az írásaim igaz mivoltában."
Te nem hazudtál olyanokat állítva, hogy a Tamúk között prostik, stricik, politikusok, meg miegymások vannak, stb. Nem válaszolgattál magadnak az írásaid alatt, és nem tüntetted fel magad egy misztikus ködbe. A te eseted teljesen más. Az inkognitóban maradás egy megérthető dolog a mi esetünkben. Abba nem köthet bele senki. Jogod van hozzá, mint mindenki másnak.

2018.03.15. 07:58:40

@Egonymus+:
Nézd, szeretném ha értenéd. Ezt a kommentet ide leírtad, jogod van hozzá. De ezzel te sem csináltál mást mint "Sefa és aki(k) mögötte áll(nak)".
Kifejtetted a fikcióidat. Bár mégsem, mert te mindezeket nem kérdésekként írtad, hanem kijelentő módban fogalmaztál. Ez baj, mert amiket megfogalmaztál benne, nem támasztottad alá semmivel. Ha mindezek miatt mi (Sefa én, és Csilla) eltűnnénk és törölnénk a blogjainkat, akkor lehetne azt mondani, hogy a te előre kitervelt agymemésed miatt történt mindez? Elérted a célodat, most örülhetsz? Persze ez nem fog megtörténni, mert ebből is az látszik, hogy mennyire volt ésszerűen ez az egész folyamat.

2018.03.15. 08:00:53

@Marci kérdez:
*ésszerűtlen, bocsánat. :-)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.15. 09:39:43

Kedves szerkesztők, lenne egy kérdésem, az elmúlt napok eseményei kapcsán szeretnék kitenni egy posztot, úgy gondolom itt lenne a helye. Természetesen előre elküldeném nektek , hogy nézzétek át, hogy megfelel- e az általatok támasztott irányelveknek. csakegyember

2018.03.15. 09:50:30

@Csakegyember:
Magam részéről (de biztos vagyok benne, hogy a többiek is így vélekednek) azt mondom, hogy lépj be nyugodtan a blogra, hiszen az adminságod még itt van, nem vette el senki. Én benned maximálisan megbízom, és úgy gondolom, hogy tiszteletben kell tartani mindenkinek a saját véleményét, és ezt nem csak formalitásból mondom; de ezt gondolom tudod, hiszen ismerjük jól egymást.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.15. 10:22:31

@Marci kérdez: De ez a blog nem képezhet saját véleményt Marci...ha elkezdek papolni a keresztény normákról, Csilla a falnak megy...Ha meg másról akkor megint más..Most magamra gondoltam.

2018.03.15. 10:25:56

@Csakegyember:
Ez egy különlegesen kivételéves helyzet. Ha a végén odaírod, hogy ezt te írtad, mint ahogy azt Csilla is tette, teljesen elfogadható szerintem. Ezesetben tekintsünk el a szavazástól.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.15. 10:32:52

Az érem másik oldala.
Hát végre vége... a boszorkányüldözésnek...végre megírhatom véleményem.
Az elején le szeretném szögezni, hogy mindezt amit most írok, nem most találtam ki, kezdetektől bennem volt.
Mikor ez az egész elindult, komolyan az 1917 es NOSZF jutott az eszembe, szó szerint élő képekben megjelenve..
Egy forradalom melynek volt alapja, a kizsákmányolás és stb...ellen indult harcba és voltak jövőképei is, mely a jobb életetet, egyenlőséget igérte stb stb..
Igaz azok csak részben kerültek megvalósításra és inkább kudarcba fulladtak, mert hát tudjuk mi is történt...
Aztán gondolkodtam tovább, s mondom ez nem egy forradalaom, mivel nincs jövőképe, csak célja..
Célja, amely nem számol a következményekkel..
Mondom ez egy anarchista cselekedete....
Igen forradalom jövőkép nélkül...Mivel csak a cél elérését kisérte figyelemmel, s hogy ez ily módon mit fog eredményezni...hát ez nem érdekelt senkit sem.
Szó szerint nem....
Na mindegy, folytatom.
Mikor minden a végéhez ért, akkor egy érdekes figyelmeztetésre lettem figyelmes, hol a gint a palackból kiengedő személy, inkább bizonyos fokú megértésre intette az adott személy irányába a kommentelőket..
Hát ekkor hanyattvágódtam....
Ha ez tudni lehetett előre/ mert ő ugye tudta/, amit leírt ez a személy, hogy kivel is állnak szemben, akkor miért engedte szó szerint meglincselni a vádlottat ?
Miért nem vetett ennek korábban véget ?
Vagy miért nem intézte ezt másként ?
Ja mert másként nem érte volna el célját ?
Dehogynem, s ezt úgy, hogy megőrzi az illető méltóságát ...
De hát erről szó sem lehetett....
A cél szentesíti az eszközt !
Hiszen több napom keresztül, a lincselők ,/ tisztelet a kivételnek/ ott táncoltak a vádlott sírján, igen a sírján szó szerint csárdást jártak..
Gúnyolták, röhej tárgyává tették, és némelyek még mást is végeztek a sír felett...torolva így a tőle „elszenvedett“ vélt vagy valós sérelmeiket...
Hát ezt hívják kegyeletsértésnek !
Mert ekkor már halott volt !
Ja hogy ezt megérdemelte ?!
Mert hazug volt ?
Mert kihasznált minket?
Mert személyes információt gyűjtött rólunk ?
Igen ezek igazak, és sajnos mert sajnosnak tartom, attól kezdve, hogy a blogján válaszolt, közzétette a posztra írt válaszát ez nyilvánvalóvá vált...
De mindez feljogosít ilyen cseleledetekre ? iIyen lincselésre ? Ilyen viselkedésre ?
Akkor egyáltalán különböznek-e a vádlók a vádlottól ?
A szóbanforgó tettel kapcsolatban minden bizonnyal !
De más erkölcsi mértékekkel rendelkeznek ?
Hát ?
Igaz nem hazudnak, nem vezetnek félre senkit sem, ismert a személyük, stb...
De erkölcsileg ők is kudarcot vallottak !
Viselkedésük ezt mutatta meg !
Igen és akkor ugye utána olvasom, hogy óvatosan vele, fogjuk vissza magunkat mert....
Ja ezt előtte miért nem hallottam, és hallották a résztvevők ?
Egyáltalán tudják mibe lettek így szerencsétlenek belerángatva ?
Tudják minek tették ki magukat ha ez a személy tényleg kezelésre szorul ?
Tudják mit okozhattak ?
És akkor kié a felelősség mindezért ?
Kié a felelősség azért ha netán valakit baj ér ?
Kié a felelősség ha ez az ember valamit tesz magával ?
Kié a felelősség egy virtuális és esetleg egy szószerinti tragédiáért ?
Hát igen, miért tette mindezt,...ha nem tette volna..ha másként áll hozzá ....lényegében vessen magára..mi ezt nem akaratuk..csak az igazságot..hát az ő baja miért így állt hozzá...
Felfordul a gyomrom !
Mert ha valakit kicsit is s helyébe képzeli magát/habár ez hülyeség mert azt hiszem nem tudjuk/ és tényleg az a helyzet amire gondolunk, akkor neki ez volt az élete, értelme...a gyermeke, a műve...
Nem csoda, hogy reagált ahogy...
Természetesen ez nem mentesíti őt tettétől, nem is állok pártjára..csak leírom véleményem.
Az én hozzáállásom kezdetektől fogva nyilvánvaló volt, a közös blog adminjai is tudják igazolni mit írtam neki, és semmi más konverzáció nem zajlott le közöttünk, mármint közöttem és Gabi között
Se nem beszélgettem senkivel erről az ügyröl négyszemközt, vagy akár másként..
Tegnap este keresett meg egy társam , még mielőtt kijött vona a második poszt, és konkrét infókkal szolgált, bizonyítékokkal Gabi kilétét vagy nem kilétét illetően, és megdönbbenésének adott hangot..ez volt minden amit én bárkivel is lefojtattam az ügyben...
Sajnálom, ez az én véleményem minderről, ami természetese szubjektív...
Az egész nekem olyannak tűnt, ezt a kezdetektől leírtam/ a közös blog adminjainak/, mind mikor gyermekek ragadnak valódi fegyvert, de természetesen képetelenek felfogni mit is okoznak vele.

2018.03.15. 10:57:40

@Csakegyember:
Ez teljesen korrekt. Nézd, én nem vagyok Petrocelli, nem szándékozom védeni senkit. Magamat sem, bár a fikciós poszt megjelenéséhez semmi közöm nem volt. Viszont utána kaptam bizonyos válaszokat a kérdéseimre, mely kérdések addig bennem fel sem merültek. Viszont kissebbíteni a feleséget sem szeretném. Tegnap délután elmentem Sefához, és megvitattunk néhány dolgot. Beszélgettünk több mindenről személyesen, ide tartozik az általad felvetett dolog is.
Ha azt mondom, hogy sajnálom, az nem tükrözné azt amit érzek. Én személyesen nem ismerem azt a személyt, aki mindezen kitalált személyek hátterében van, ezért én is arra szeretném ezúton is kérni, hogy forduljon szakemberhez, míg nem késő.

2018.03.15. 11:18:21

@Csakegyember:
Ugyan, ne köszönd...
Nem ezt írtam volna, ha nem így gondolnám.

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2018.03.15. 14:46:26

Mivel Sefát már nem foglalkoztatja semmilyen exJT-s téma, nem érdekelte és nem gondolta át, hogy a bent lévők, akik még olvassák az ilyen irányú blogokat, milyen hatással lehet rájuk ez a nyílt, durva akció. Persze aztán, mint aki jól végezte dolgát elégedetten visszatér a saját oldalára.
Ne szépítsük, ez egy durva karaktergyilkosság volt! Tetézi a súlyát, hogy nem próbálta "házon belül", tisztázni a kételyeit az érintettel. Felelősség terheli Johnny-t és minden adminját, hogy ezt kontroll nélkül Sefa kiposztolhatta. No meg azt a titokzatos személyt, aki 9-én felébredt és "mikor_ebredjetek" új néven oly nagyszerűen támogatta az írót a 'századik juh'-hal együtt, aki mellől hiányoltam 'leslie07'-et. (És még azt kérdezi Sefa, hogy mitől biztos, hogy nem az ő kútfejéből pattant ki ez az egész!) Miért nem az addig ismert nick-néven támogatta meg Sefát?
A végkifejlet még várat magára. Több minden ki fog még derülni a valódi indítékot illetően. A következmények még tragikusak is lehetnek, ahogy ezt 'Csakegyember" kifejtette.
Egy bizonyos, hogy az időzítés is mesteri volt. Ezért írtam, hogy két blog is elveszik. Gabié és a közös blog. Sajnos a két éves szülinap feketére sikeredett. Már nem lesz a régi, mivel olyan megosztottság ütötte fel a fejét, ami valószínűleg ellehetetleníti a közös munkát.
Szomorúság tölt el, ha arra gondolok, hogy a szeretet és az empátia hiánya nyilvánult meg többeknél. Az emberi méltóság mindenkit megillet. Van, aki ezt sárba tiporja, mert nem tud civilizált, kulturált módon kezelni egy ügyet. A kiegyenlítődés elve működni fog és mindenki rádöbben majd, hogy mit tett szeretetből, vagy gonoszságból!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.15. 23:28:06

:) Sziasztok!

Csak annyit tudok írni, hogy kicsit eltúlozzátok, kicsit tragikusan látjátok, kicsit félreértitek, kicsit félremagyarázzátok. Magyarán fogalmatok sincs arról, hogy mi történt, csak kullogtok az események után, és némi késéssel reagáltok. Néha olyanra amit nem is értetek. Én úgy gondolom, hogy ezen már nincs mit rágódni. Már úgyis untam az egészet. Ráment egy hetem erre az ügyre, meg előtte egy csomó. Én lelepleztem egy hazug szélhámost. Kommandós módra rátörtem az ajtót és tetten értem. Ez mindenki számára világos lett, az igazam bebizonyosodott, ti meg sirdogálhattok a magyar extanús történelem legnagyobb szélhámosának sírja fölött. Nekiállhatnék itt megértően elmagyarázni, de már rég rájöttem, hogy felesleges. Éljetek abban a hiszemben, amiben akartok, tekintsétek a virtuális valóságot igazinak, és legyenek azok a véneitek, kisegítőszolgáitok, akiket sose láttatok.
Én az az ember vagyok, akit ez a legkevésbbé sem érdekel. Nyugodtan nyalogathatjátok a képzelt sebeiteket, hátha meggyógyúl, és közben vádolhattok engem akár a második világháború kitöréséért is, mert ez engem olyan hidegen hagy, mint ide Etyek. Én biztos nem fogok lelkiismeretfurdalást érezni, mert egyszerű összefüggéseket képtelenek vagytok megérteni, és nem fogom magamra vállalni ennek a blognak a szétesését, mikor annak valódi oka az, hogy összekevertétek a kitalált virtuális életet a valósággal, és óvodás, pisis gyerekek módjára hisztiztek.
Akár hiszitek akár nem, az van ami van. És ebből kell kiindulni. Ha nektek jobb az álomvilág, akkor tartsatok bűnbánatot, menjetek vissza a gyülekezetbe, és akár még vének is lehettek együtt, és közösen harcolhattok Sátán ellen az igazságért.

:) Én meg közben gitározgatok, sörözök, koncertre járok, élvezem az életet, és majd egyszer meghalok valami gusztustalan betegségben. Ugyanúgy mint ti. Csak ti egész életetekben foglyai lesztek a saját félelmeiteknek, és valami kitalált valóságnak, amit a korlátolt gondolkodásotok segítségével formáltok olyannak, amilyennek akartok.

Kellemes siránkozást :P

u.i.: lehet folytatni a szörnyülködést, hogy milyen gonosz vagyok. A hálára nem tartok igényt, amiért egyedül megszabadítottalak benneteket egy szélhámostól

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.16. 07:50:03

És még valami.

Jöttök itt a megoldásom gyülölködő kritizálásával, kihangsúlyozva azt, hogy mennyire messze vaolt a keresztény normáktól. Úgy léptek fel, mint akik birtokábasn vannak a tudásnak, ami igazi hívővé, és igazi szolgájává tesz istennek (nem ismerős?) Miközben ti ott hágtok át korábban szentnek tartott törvényeket ahol akartok.
De nézzük, hogy a Gabi esetére mit mond a Biblia:

Máté 7:2 Mert amilyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek, nektek is olyannal mérnek.

Máté 7:12 "Mindazt tehát, amit akartok, hogy az emberek megtegyenek veletek, ti is hasonlóképpen tegyétek meg velük"

2Móz 21: 23-25 érvényes az elv: életet életért, szemet szemért, fogat fogért, kezet kézért, lábat lábért, égetést égetésért, sebet sebért, horzsolást horzsolásért.

És még sorolhatnám azokat a bibliai szabályokat, amelyek arra utalnak, hogy a másokkal való viselkedésünk következménye az, hogy azok a tettek hasonló erővel fognak visszahatni ránk. És most kérdezem tőletek, hogy mit érdemel az a szélhámos, aki hosszú éveken keresztül hazudott, rágalmazott sok ezer embernek, hogy ámítsa, becsapja őket? Mit érdemel az az ember, aki lebukásakor öntelt módon még nagyobb hazugságokba kezd, és megpróbálja manipulálni azokat az embereket gonosz tervéhez, akiken látja, hogy még van hatalma felettük? Mit érdemel az az ember, aki szemernyi megbánást sem mutatva hazudik, csal, tör, zúz, rágalmaz, befolyásol, manipulál, csakhogy hatalma legyen mások felett?

És kérdezem: Jelen helyzetben kinek van joga dönteni, hogy miképpen ítéli meg ezt a tevékenységet, ami a Gabit jellemzi?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.16. 08:17:38

@sefatias: Kedves Sefa, én bocsánatot szeretnék Tőled kérni, ha bármikor bármivel megséretttelek volna, ami azt hiszem előfordult,..főleg az utóbbi időben.
Sok sikert kívánok az életedben, maradok tisztelettel csakegyember.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.16. 08:26:22

@Csakegyember: Tény és való, hogy volt pár dolog, ami nem esett túl jól, de nem vagyok egy érzékeny típus, úgyhogy nem nagyon érdekel. Viszont nagyon szívesen bedobnék veled egy sört vagy nálatok, vagy nálunk. És ezt őszintén mondom! :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.16. 08:39:59

@Csakegyember: Sokakkal ellentétben én ketté tudom választani a virtuális és az igazi életet. És mivel mi már töltöttünk együtt egy pár napot, számomra az a valóság, akivel találkoztam

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.16. 09:22:40

@Egonymus+:

>>Sefa és aki(k) mögötte áll(nak) <<

Sokat gondolkoztam ezen. Miért hiszi azt valaki, hogy állnak mögöttem?
Teljesen magamtól jöttem erre rá. teljesen a saját tapasztalataimra, tudásomra hagyatkoztam. Csodálkoztam is azon, hogy honnan jött ez az egész létre a semmiből, és hogy miből merítettem a bátorságot arra, hogy minden konkrét bizonyíték nélkül belefogjak ebbe az egészbe, és honnan merítettem az erőt ahhoz, hogy végig is vigyem? És igazam lett.

Egészen a te kommentedig azt hittem, hogy ez az egész az én kivételes képességeimnek, különleges tudásomnak, és egyedülálló jellememnek köszönhető. Aztán átgondoltam, hogy én sosem voltam sem kivételes, sem különleges, sem egyedülálló.

Ilyen tetteket, mint ez, a semmiből történő bizonyítás csak egy helyen olvasok. Isten prófétái voltak ilyenek, akik szintén nem voltak birtokában a bizonyítékoknak, csupán Isten, aki mindent lát, használta fel őket arra, hogy nyilvánvalóvá tegye a hamisságot.

Lehet, hogy én is felsőbb forrásból kaptam a tudást, a bátorságot és az erőt? Lehet, hogy Isten engem használt fel, hogy leleplezzek egy őt gyalázó, és rá szégyent hozó embert? Lehet, hogy mégiscsak vannak ma próféták?

Köszönöm Egon, hogy felnyitottad a szemem!! ( :P )

2018.03.16. 09:53:10

@sefatias:
Bakker! Ezzel nem számoltunk.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.16. 09:59:46

@Marci kérdez: Eddig én se. De valljuk be: semmi nem cáfolja

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2018.03.16. 15:24:36

Lehetséges, hogy ez az egész történet szebben vagy diplomatikusabban is tálalásra kerülhetett volna. Én elsősorban arra szeretnék mégis reagálni, ami a felelősséggel kapcsolatban említésre került. Ezt a blogot elég sok szerkesztő működtette, és ebből néhányan még mindig aktívak. Nem tudom elképzelni, hogy milyen valós felelősségről lehetne beszélni, amikor minden ismert admin jó okkal került kiválasztásra, ismert és megbízható emberek, akik saját felelősségük tudatában tesznek ki bejegyzéseket. Többen közülünk ráadásul jóval később értesültünk az eseményekről. De még aki kezdettől fogva figyelemmel kísérte a történéseket, az is milyen okból tiltotta volna le a cikkeket?
Ami a kommentáradatot illeti nálunk, ezt én is erősen sokallottam, volt is moderálás, de ez egy nehéz kérdés, és nem egyszerű megtalálni a helyes egyensúlyt. Az biztos, hogy ha több bogger is visszavonul, a többieknek még inkább segíteni, támogatni lenne jó egymást. A tapasztalatokat érdemes lenne alaposan megszívlelni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.16. 18:07:12

@Columba: Szia!

Megnéztem a messengert. Több heti rágódás után január 23-án írtam neked egy üzenetet erről. De nem reagáltál rá, és azóta nem jelentkeztél. Szerettem volna megbeszélni veled ezt az egészet. De mivel nem sikerült, egyedül döntöttem el, hogy kirakom

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.16. 18:10:10

@Columba: "Az biztos, hogy ha több bogger is visszavonul, a többieknek még inkább segíteni, támogatni lenne jó egymást. A tapasztalatokat érdemes lenne alaposan megszívlelni."

Nem titok, hogy én nem támogatta,m annak idején ennek a blognak a létrehozását. Szerintem jobb megoldások is lettek volna, de ez se lett rossz. Csakegyember ötletéből szerintem csak a Gabi miatt valósult meg ez a blog. És szerintem is meg kéne fontolni, hogy így a Gabi nélkül, a szerkesztők "problémakezelési" képességeit látva, merre menjen tovább a blogközösség.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.16. 19:07:48

@Columba: Kedves Columba, te keresztény vagy legalábbis annak vallod magadat. A dipliomatikus szót egy keresztény így ejtené ki: Irgalom, irgalmasan, irghalmasabban..
Ilyen egyszerű...
S azt hiszem mindenyájunknak van mit tanulnia ebből, kivétel nélkül ! S ki még ezekután sen tanul, vagy nem akar, és folyton csak másokra mutogat, csak a magáét hajta, azon tényleg..nincs segítség...

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2018.03.16. 19:08:11

Igen, sajnálom, tényleg írtál, de a lényeg föl lett gördítve, és én nem olvastam. Ebben az időszakban hét közben még kórházban voltam, és ezután is még több, mint két hétig, és csak hétvégén jöhettem egy kicsit haza. Interneten is csak futólag jártam, amikor otthon voltam. Keveset írtam, csak néhány embernek, ne haragudj kérlek, hogy nem figyeltem rád jobban!

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.16. 19:10:05

@Marci kérdez: Kedves Marci, remélem emlékszel szavaimra, melyeket az adminszférában írtam, íme beteljesedtek !

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.16. 19:30:46

@sefatias: Most gondolkodom, nem tudom magamévá tehetem- e ezt a megtisztelő kifejezést...Úgy megtenném,... de hát alázatosságom nem engedi :) Pedig milyen szépen hangzana: a Próféta !

2018.03.16. 21:49:20

@Csakegyember:
Két dolgot mondtál ott, nem tudom, hogy melyikre gondolsz.

2018.03.17. 18:39:14

@Csakegyember:
Egy egész nap telt el, és nem mondasz semmit. Mond kérlek, hogy mi a fenére gondoltál, mikor azt írtad, hogy megmondtad. Visszaolvastam, mert nem emlékeztem. Két dolgot jelentettél ott ki;
Az egyik az volt, hogy Sefa akciójának a lényege az volt, hogy reklámot akar a JJ blognak. A másik meg, hogy eltüntesse a közös blogot. Most mi a fene van akkor?
Melyekre írtad, hogy "íme beteljesedtek !"
Nem értem.

2018.03.17. 18:45:27

@sefatias:
Ne röhögjél ki, mert én tudom. De a kérdések kellenek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.17. 18:47:22

azért valljuk be: fikció gyártásban azért jobb vagyok. Én ugyanis mielőtt kiraktam, hónapokig dolgoztam rajta, hogy azért a fikció mögött legyen is valami. Nem pedig csak úgy a hasamra ütöttem, és kitaláltam valamit.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.17. 18:49:44

@Marci kérdez: ja bocs. Neked ment

2018.03.17. 18:54:40

@sefatias:
Köszi, Így már jobban vagyok. :-D

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.17. 21:22:44

@Columba: Biztosan lehetett volna szebben tálalni, de ez most ilyen lett, és az eredmény eléggé meglepő volt.
Szerintem sok mindent felhozott a blogolók között is. Ha valaki ilyen műsértődésekkel el akarja hagyni a blogolást, az nyugodtan megteheti. Nem értem, hogy ez ez eset miképp befolyásolja bárkinek is a tevékenységét, amit ezen a területen végez. Miért, volt olyan, aki a Gabi miatt tette ezt? Vagy bárki is készpénznek vesz bármi írást, amit egy ismeretlen avatar mögül valaki bepötyög, jóllehet neki magának semmiféle kapcsolódása nincsen a témához? Ez eddig is így volt, ez az eset talán még jobban kihangsúlyozza ennek fontosságát.

Igaz, néhányan ismerjük egymást személyesen, ami azt jelenti, hogy találkoztunk már, de ez korántsem jelenti, hogy tudjuk is a másik indítékait a blogon. Amikor ezt a blogot indítottuk, akkor én indítványoztam, hogy írjunk egy bemutatkozást, hogy ne arctalan bloggerek legyünk, hanem tudható legyen, hogy kik írják a cikkeket. Ebbe a többiek nem mentek bele. Pedig most azért jól jött volna.

Érthető a sokkhatás, aki nem látta előre a várható kimenetelt, de azért nem kell ezt a dolgot túllihegni sem. Akinek Gabi a guruja volt, vagy az ellensége (nekem egyik sem), az most vagy elveszik, elbizonytalanodik, vagy éppen felbátorodik és örül. Olvastam olyanokat, hogy most felül kell bírálni a Russell szabadkőművessségével kapcsolatos nézeteket, mert már nincs Gabi, aki cáfolta volna ezt. Miért, valaki csak azért vetette el, mert Gabi azt állította? Vagyis neki magának nem voltak emellett érvei? Számomra ez a kérdés akkor is, és most is irreleváns, és nem érint. Más valaki azt írta, hogy most majd lehet perelni a szervezetet, mert már nincs Gabi, aki "lebeszéli" az embereket erről. Eddig is lehetett perelni. Ugyan miért nem tette meg az illető, ha olyan sok bizonyíték van a kezében? Ezeket a dolgokat nem teljesen értem.

Lehet, hogy Gabi egy illúzió volt, aki fenntartotta a reményt az extanúkban, hogy majd egyszer valami fog történni. Míg végül a szamár orra előtti répához kezdett hasonlítani a dolog, és most kezünk a bilibe érvén, el kell gondolkodnunk, hogy ne másokkal kapartassuk ki a gesztenyét, hanem az van, aminek mi magunk egyénileg utánajárunk. Mindenkinek a maga területén.
Az exes közösség, pedig ezeknek a személyes kutatásoknak, felismeréseknek a megosztásáról szólna, nem pedig arról, hogy van egy véleményvezér, aki mutatja az utat, és a többiek, pedig mennek, mint a birkák.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.17. 21:43:22

@Csakegyember:
"Hát végre vége... a boszorkányüldözésnek...végre megírhatom véleményem."
Jajj, ne! Eddig is azt írtál, amit akartál.....ugyan ki akadályozott meg ebben?

"Tudják minek tették ki magukat ha ez a személy tényleg kezelésre szorul ?
Tudják mit okozhattak ?
És akkor kié a felelősség mindezért ?
Kié a felelősség azért ha netán valakit baj ér ?
Kié a felelősség ha ez az ember valamit tesz magával ?
Kié a felelősség egy virtuális és esetleg egy szószerinti tragédiáért ?
Hát igen, miért tette mindezt,...ha nem tette volna..ha másként áll hozzá ....lényegében vessen magára..mi ezt nem akaratuk..csak az igazságot..hát az ő baja miért így állt hozzá...
Felfordul a gyomrom !
Mert ha valakit kicsit is s helyébe képzeli magát/habár ez hülyeség mert azt hiszem nem tudjuk/ és tényleg az a helyzet amire gondolunk, akkor neki ez volt az élete, értelme...a gyermeke, a műve..."

Megértem az aggodalmad, azt, hogy igenis lépjünk a másik cipőjébe, és bizony nem tudhatjuk mi állhatott a dolog mögött. Ezért is szerettük volna ezt megtudni. Elképzelhető, hogy lett volna ennek diplomatikusabb módja is, de azért amit tett, az elég kemény dolog volt, és most nem neki kéne érzelgősködnie, sértődősdit játszania, meg nagy szavakkal kivonulnia a blogolásból, hanem egy normális párbeszéd is elkezdődhetett volna. De sajnos nem így történt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.18. 06:01:11

@t.csilla: Túl van ez az egész lihegve. Érzelmileg sérült emberek siránkozása, amiért elvették azt, akitől az önbecsülésük függött.
Közben meg valójában az történt, hogy az őket manipuláló, kihasználó szélhámos le lett buktatva. Méghogy nem Stockholm szindróma. Akkor mi?

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.18. 07:55:55

@sefatias:
Mindegy mi, mert mindenkinek más és más képessége van felülkerekedni dolgokon.
A Gabi-ügy inkább feltárta azt, hogy milyen mély függő helyzet alakulhat ki egy ilyen sorstársi közösségben, ami nem feltétlenül baj, de akkor igen, ha valaki nem tisztességes céllal akar beférkőzni. Nem állítom, hogy Gabi céljai nem voltak tisztességesek, nem tudom milyenek voltak, mivel befagyasztotta a kommunikációt. Ebből gondolható, hogy a vele való kommunikáció addig is egyoldalú lehetett, csak nem tettük fel neki a megfelelő kérdéseket, melyekből ez kiderülhetett volna korábban, vagyis önmagunkat nem tekintettük megfelelő partnernek, mert elvarázsolt a tudása és intelligenciája. Ez az történet rámutatott arra, hogy mindez hova vezethet, és igen, amellett, hogy valakit ez érzelmileg megvisel - főleg azokat, akik erre nem voltak felkészülve érzelmileg -, mégis meg kell tudni látni ebben a tanulságot. Mindenkinek, így neked is. Mert ami miatt most "érzelmi sérülteknek" nevezed a siránkozókat, mert hirtelen a nyakukba szakadt valami, amire nem számítottak és nem voltak felkészülve, úgy bárki az lehet, akit egy sokkhatás ér valami más területen.
Gabi "leleplezése" talán bármilyen formában sokkoló lett volna, de az a direkt megközelítés, amit alkalmaztál, talán nem a legbölcsebb, legdiplomatikusabb módja volt ennek, így az érzelmi sérültek közül magadat sem hagyhatod ki teljesen.
(Nem azt mondom, hogy etikátlanul jártál volna el, vagy nem volt ehhez jogod, hogy megírd a cikket, vagy nem volt igazad, hanem talán másként is meg lehetett volna közelíteni, ami talán kevésbé hatott volna sokkolóan, vagy legalábbis jobban felkészítette volna a Gabitól függő embereket a valósággal történő szembenézésre. Igaz, ez már eső után köpönyeg, amin már nem lehet változtatni, ezért el kell fogadnunk a tényeket, és a dolgok alakulását.)

Talán nem könnyű ennek a dolognak a komplexitását belepasszírozni a kétpólusú "jókra" és "rosszakra" leegyszerűsített világnézetbe, de hát azért valahogy mégis csak meg kell kísérelni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.18. 09:35:10

@t.csilla: "vagyis önmagunkat nem tekintettük megfelelő partnernek, mert elvarázsolt a tudása és intelligenciája."

Szerintem ez a legfőbb ok. Csak én kiléptem ebből a szerepből.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.18. 10:28:20

@sefatias: Jól tetted :)
Majd más is megteszi ezt idővel....

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.18. 12:32:31

@t.csilla: Kedves Csilla, meg akartam várni a végét ennyi. Ez miatt írtam, hogy végre megírhatom a véleményem :) Semmi másért :)
Jaj ne...ne értelmezzetek úgy miként szeretnétek.... :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.18. 12:59:32

@t.csilla: " de azért amit tett, az elég kemény dolog volt, " Ezt sosem vontam kétségbe...Sem azt, hogy megértemelte a leleplezést, se azt, hogy ezért igenis vállalni kell a felelősséget...
De mindegy...amit szerettem volna az üggyel kapcsolatban leírtam...

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.18. 13:31:55

@sefatias: Kedves Sefa.. na megint nem állom szavam, hiszen azt mondtam mindent megírtam amit akartam az eseményekkel kapcsolatban és mégsem...
A lényeg: Köszönetet szeretnék neked mondani...Nem nem azért mert megaszabadítottál egy csalótól....az számomra mégha furcsa is maximum másodlagos tényező...De azért, hogy az események történések segítettek abban, hogy az ember jobban megismerje önmagát és környezetét.
És habár a környezet megismerése is fontos, de nem erre szeretném fektetni a hangsúlyt, mivel nem másokra szeretnék mutogatni/ de azért ide tettem:) / mint fentebb írtam....Hanem önző okból, önmagam miatt mondok neked köszönetet. mondott:)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.18. 13:34:35

@sefatias: Látod, legalább valaki megköszönte neked.. :)
Maradok tisztelettel csakegyember

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.18. 14:47:19

@Csakegyember: hát örülök, ha volt hasznod belőle. Bár nem igazán tudom ezt hova tenni

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2018.03.18. 15:39:34

@sefatias: " Sokakkal ellentétben én ketté tudom választani a virtuális és az igazi életet. És mivel mi már töltöttünk együtt egy pár napot, számomra az a valóság, akivel találkoztam "
süti beállítások módosítása