Kérdések karácsony idején
2016. december 23. írta: kingdom

Kérdések karácsony idején

kari.JPG

Fenntartásaid vannak a Karácsony megünneplését illetően? Igen tudjuk Jézus ma már nem kis csecsemő, hanem egy győzedelmes Király. Ugyanakkor nem feljethetjük, hogy megszületett és lett az embereriség világosságává. Bár napjainkban, szinte már elveszítette sok családban vallási töltését a Karácsony, mégis egy olyan esemény amit sokan várnak, aminek különleges meleg hangulata elragad sokunkat.

Talán még félsz megünnepelni azt mert azt mondták neked, hogy helytelen ? Menj végig az alábbi kérdéseken és próbálj őszintén megválaszolni azokra. Lehet ehez hoszabb időre, csendre lesz szükséged, de hidd el megéri. 

Elmélked az alábbi kérdéseken:

Kinek volt fontos Jézus születése? Kezd Istentől és haladj tovább.

Várták izgalommal, vagy figyelmen kívül hagyták ?

Miért vették a fáradtságot, hogy elmenjenek Jézus születésének hírére Betlehembe ?

Miért csak ők mehettek el ?

Milyen szívállapotra mutat ez rá ?

Ellenben

Kik akarták megakadályozni Jézus születését ?

Miért akarták azt minden áron megakadályozni ?

Milyen szívállapotra utal, hogy ezt akarták elérni ?

Összegezve: Elmélkedj!

Ma kiknek fontos igazán Jézus születés napja ?

Ha megemlékeznek róla évről-évre, milyen szívállapotra utalhat ?

Ki az, akinek nem érdeke, hogy a megemlékezz erről az ünnepről ?

Milyen szívállapotra mutathat ez attól, aki el akarja feledtetni veled ezt a kétségkívül világtörténelmi eseményt?

Mire indít téged mindezen kérdésekre adott válaszaid összegzése ?

Ha azok köze tartoznál, akik lelkiismeret furdalás nélkül, a betlehemi pásztorok alázatával és szívbéli örömével akarnak megemlékezni a világ megmentőjenek születésnapjáról. Akkor írj és feltárjuk neked azokat a szentírási helyeket, amelyek megnyugtató módon utat nyitnak az életedben (talán újra) a karácsony megünneplésére, szeretteiddel való meleg közösségben.

 

Addig is.

Áldott Békés karácsonyt minden Blog olvasónknak!

A Blogközösség Jehova Tanúiért csapat

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr3012068157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 05:49:09

már csak az lenne a kérdésem, hogy a posztban feltett kérdéseknek mi köze a karácsonyhoz? Csak nem azt akarod üzenni, hogy aki nem ünnepli a karácsonyt, az figyelmen kívül hagyja Jézus születésének fontosságát?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 06:45:11

"feltárjuk neked azokat a szentírási helyeket, amelyek megnyugtató módon utat nyitnak az életedben (talán újra) a karácsony megünneplésére,"

Ez tényleg érdekelne. kiváncsi lennék hogy a biblia hogyan nyit utat a karácsony ünneplésére?

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.23. 09:31:42

@sefatias: A poszt célközönsége az ébredezők, vagy esetleg még bennt lévő tanú közönség. Ez azt feltételzi, hogy az olvasó ismeri Jézus születésének körülményeit és tiszteli Jézust. Ha ezek a feltételek megvannak csak akkor értelmezhető helyessen a kérdéssor, csak akkor juthat valaki helyes válaszokhoz. A cél az, hogy rávezesse a fennt említett közönséget arra, hogy a biblia szellemisége nem tiltja a karácsony vallásos megünneplésének lehetőségét, sőt kimondottan pozitív eseményként találjuk meg benne a karácsony megünneplésének alapjait szolgáló keret történetet .... Nem kívánnék most belemenni a részletes bibliai magyarázkodásba, de tömören: Jézus születése abszolut pozitívumunként jelenik meg benne, figyelembevéve az azt megelőző és kisérő eseményeket. Fontos tény, hogy a biblia nem tíltja ennek megüneplését, de az is igaz, hogy nem írja, hogyan kell és kell-e. Ugyankkor oktalanság meglopni ettől az ünneptől embereket csak azért mert egy legfelsőbb emberi hű de bölcs testület nem találja bibliainak Jézus születéséről való megemlékezést csak a haláláról valót. De ha jobban belegondulunk, a születése legalább annyira fontos ünnepély kellene, hogy legyen mint a haláláról való, mert ugye nincs egyik a másik nélkül.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 09:41:57

Én nem állítottam, hogy a biblia tiltja a karácsony megünneplését, de azt sem tartom előnyösnek, hogy te azt állítod, hogy a karácsony megünneplése tiszteletadás Jézus előtt. A valóság azonban, hogy a karácsonynak semmi köze Jézus születéséhez, és igy semmilyen módon nem járul hozzá ahhoz, hogy megemlékezzünk Jézus születéséről. Annak pedig, aki fontosnak tartja Jézus születését, nincs szüksége a karácsonyra.
a te logikád alapján azt lehetne mondani, hogy a biblia nem tiltja a pacal fogyasztását, de aki éhes annak jó ha eszik pacalt.

Jézus születése május hetedikén is megjelenhet valamiben pozitívumként.

Lehet, hogy ha te jobban belegondolsz, akkor Jézus születésnapjának legalább akkora ünnepélynek kellene lennie, mint a halálálának, de ha belegondolsz, akkor lehet, hogy más nem gondol ebbe bele, vagy nem ezt. A logikád teljesen nélkülözi az ésszerűséget. Azt mondod, hogy Jézus születéséről azért kell megemlékezni, mert meghalt? Mert ugye nem halhatott volna meg, ha nem születik meg. Akkor viszont egy sor olyan eseményről is meg kéne emlékeznünk, ami nélkül Jézus nem halt volna meg. Elég élénk a fantáziám, hogy ezeket az alkalmakat kitaláljam, és ünnepséget szervezzek köréjük.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.23. 09:43:25

@sefatias: És arról még nem is beszéltem, hogy a fennt említett célközönség felett uralkodó hű és bölcs nem ,hogy lényegtelennek tartja Jézus születéséről való megemlékezést, de kimondottan negatívra polarizálva, le démonizálja azzal, hogy az csak egy pogány ünnepből fakadó szörnyűség. Mindmelett az is fontos tény, hogy a Karácsony annyira már nem is vallásos ünnep, hanem az évvégi család melegében együtt töltött idő. Bejgli zabálás, ajándékozás...Mindezek az évvége feelingjében kellemes családi pillanatok annélkül, hogy akár Jézus csak szóba is jönne. Mindenestre ez a verzió sem lehet annyira veszélyes, hogy a hű és bölcs elítélje azt.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.23. 09:43:39

@sefatias: Igen, Sefa: eddig nem lehetett ünnepelni, most meg kötelező lesz "bibliai" alapon :). Ez az, hogy a Bibliából minden és mindennek az ellenkezője "bebizonyítható", megmagyarázható.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 09:52:44

@kingdom: Én nem a másik verziót tartom veszélyesnek, hanem azt ahogy beállítod a karácsonyt. Pont átesel a ló túlsó oldalára, és azt állítod, hogy az aki tiszteli jézust, annak ünnepelnie kell a karácsonyt. Én például tojok a karácsonyra, és nem érdekel Jézus születése, Ugyanis amikor jobban belegondoltam, erre jutottam

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.23. 09:55:43

@sefatias: Nem gondoltam, hogy magával Grincs-el kell majd ezen a poszton tusakonom :) Hiszem, hogy tudod a helyes válaszokat magad is, és vagy ünnepled vagy elítéled. Mindegy melyik táborba akarsz tartozni, nem oszt nem szoroz. Ami a posztban megjelent ezért is nem egy utasítás a hű és bölcs módjára. (Bár ha jól emlékszem valaki kitüntetett már ezzel a címmel :) ). Hanem egy kérdéssor amire az olvasó ad magának válaszokat, nem én. Azt is elfogadom, ha valaki teljesen más végeredményre jut.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 09:55:43

@t.csilla: hát igen. ha nagy lendülettel ugrassz fel a lóra, akkor néha előfordul, hogy a másik oldalon kötsz ki a földön. Nehéz megtalálni az egyensúlyt. Nekem se sikerül :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 09:57:22

@kingdom: "Hiszem, hogy tudod a helyes válaszokat magad is, és vagy ünnepled vagy elítéled. Mindegy melyik táborba akarsz tartozni"

azt hiszem tudom a helyes választ, és se nem ünneplem, se nem elitélem. És nem akarok egyik táborba se tartozni

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.23. 10:04:24

@sefatias: "A valóság azonban, hogy a karácsonynak semmi köze Jézus születéséhez, és igy semmilyen módon nem járul hozzá ahhoz, hogy megemlékezzünk Jézus születéséről. Annak pedig, aki fontosnak tartja Jézus születését, nincs szüksége a karácsonyra."
Na ez a logika tipikus JT-s.
(Május 7-e már foglalt, mert az az én szülinapom :))

Emlékezetem szerint a társulati kifogások a karácsony ünneplésével kapcsolatban, az időpont, a pogány eredet, meg maga a szülinap ünneplése, mint olyan, ami negatív színben van beállítva.

Az időpont nincs benne a Bibliában, de az az érv, hogy nem lehetett télen, mert a pásztorok kint éjszakáztak Jézus születésekor, amit nem tehettek volna meg, ha decemberben történt volna ez az esemény, nagyon gyenge lábakon áll. Egyik karácsonyt Wales-ben töltöttem, bőven mínusz 10 fok alatt volt a hőmérséklet, mindenütt hatalmas hó, és JUHOK egész éjjel kint aludtak szanaszét a ház körül. El is gondolkodtam azon, hogy ezt a társulati dumát hogyan adják be az ott élőknek? OK, a karácsony időpontja a téli napfordulóval van kapcsolatban, melynek azért nem kis szimbolikus jelentése van (a Fény születése, a legsötétebb korban), mely annyira nem áll távol Krisztus születésével.

De ha már ennyire utálni kéne a pogány ünnepeket és eredetet (ugyan miért kéne?), akkor pl a jeggyűrű használata, miért olyan elterjedt a Tanúknál? Annak is pogány eredete van, amit el is ismernek a kiadványokban, mégsem csinálnak belőle akkor hepajt. Egyébként meg rajtuk kívül mindenki más pogány és hamis imádó :)

A harmadik kifogás a szülinapok ünneplése ellen van, hiszen nem kell önmagunkra terelni a figyelmet, az olyan mintha önimádat lenne. Ugyan miért lenne az? Csak azért, mert két születésnapon is rossza dolog történt (fáraó és Heródes), még nem jelenti azt, hogy ez minden születésnapra érvényes lenne. Ugyanakkor Jób gyerekei minden évben megünnepelték a "napjukat", tehát nincs abban semmi rossz, ha valaki ezt megteszi a akár a születésnapjával.

Ha az év bármely napján lehet ünnepelni és ajándékot adni, akkor miért pont az ünnepnapokon nem lehet? (Ettől még lehet a többi napon is:))

Ezekből is látszik, hogy a JT-s logika szerint csak az ő igazuk érvényes, és ezt diktatórikus módon rákényszerítenek a többiekre is, eldémonizálva azokat, akik nem engedelmeskednek a szabályaiknak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 10:10:24

@t.csilla: hát engem a szülinapos érvelés sose győzött meg. Mindig marhaságnak tartottam. a karácsonyt soha nem szerettem. kamaszkoromban a karácsonyt jobbára haverokkal töltöttem a mindennap szokásos bor és sörivás mellett, minden karácsonyi érzelgősségtől mentesen. Szóval engem se az ellene, se a mellette szóló logika nem érdekel. Meg a karácsony se. A babám lázas karácsonyi készülődésben ég már napok óta, én meg itt kommentelgetek, mert nem érdekel.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.23. 10:44:26

@sefatias: A női lélekhez kicsit jobban illik a karácsonyi készülődés és hangulat-teremtés: www.noionmegvalositas.hu/noi-onmegvalositas/szeretet-varazslas-karacsonykorigazi-noi-lelekhez-illo-feladat/
(érdemes a hozzászólást is elolvasni)

Azért nem árt, ha másik is értékeli ezt, még akkor is, ha nem annyira az ő asztala. Ha egyedül vagy, akkor megteheted, hogy 'nem érdekel a mellette vagy ellene szóló logika', de a másikra is tekintettel kell lenni.

l.gabi 2016.12.23. 20:45:07

@kingdom: @sefatias: A Kovács Pistik sok mindenné válhatnak. Az egyik bokszbajnok, a másik pornófilmes, egy másik pedig bányászból lett jótékony favágó, de Grincsek soha nem lehetnek, mivel nálam Grincsebb Grincs még nem született a világra.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.26. 12:23:50

@l.gabi: @l.gabi:
Megnéztük a Grincset. A film végén rájön, hogy az ünnep nem kívül, hanem belül, bennünk van. Azon a napon amikor erre rájött, három számmal nőtt nagyobbra a Grincs szíve :)

l.gabi 2016.12.26. 20:14:57

@kingdom: Akkor én csak fel nem ébredt grincseskedő vagyok :)
Sefa amúgy sem az, mert közben rájöttem, hogy ő titokban ünnepel, csak névnapnak nevezi :)

bjanek 2016.12.29. 21:03:13

@kingdom: @sefatias:
szerintem csak annyi baj van, h rosszak a kérdések ;)

pl Ha megemlékeznek róla évről-évre, milyen szívállapotra utalhat ?
szerintem rettentő lagymatagra.

így jobb lenne a kérdés :D
szerinted milyen szívállapotra utal, ha vki csak évről-évre és csak karácsonykor emlékezik meg a kisjézusról?

bjanek 2016.12.29. 21:27:09

@kingdom:
viccet félre téve, szerintem fontos segíteni a tanús szemléleten, miszerint a karácsony megtartása bűn. pedig nem feltétlen van így.
de te meg ott vétettél, h olyan kérdésláncot pakoltál össze, mintha üdvös és bibliai dolog lenne megtartani azt. pedig nem feltétlen van így.
ebben estél a ló másik oldalára, még ha nem is olyan kategorikus a levezetésed, mint az elítélt rabszolgáé

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.29. 23:09:46

@bjanek: "mintha üdvös és bibliai dolog lenne megtartani azt.pedig nem feltétlen van így."
...
Nem, valóban nem "üdvös", de azért mégiscsak bibliai a karácsony megünneplésének a >lehetősége<. Azért írom, hogy lehetősége, mert mint te is tudod, sehol nincs rá határozott utasítás. Ez mindannyian tudjuk ex-ként, vitán felül áll. Ha viszont szembe állítod azokat a bibliai érveket amiket a HBRSZ. hoz fel a Karácsony ellen, jól látszik, hogy nagyon kevés ahoz képes mint amire a biblia valójában lehetőséget ad. Miközben én erre akartam pusztán kilyukadni a kérdéseimmel és mertem a poszt végén, kívánni "Áldott Békés karácsonyt minden Blog olvasónknak!"

Ez persze nem jelenti azt, hogy jómagam kötelező érvényűnek tartom azt ezentúl mindeki számára. ... No, de miért is kellene megsértődni, vagy fenn akadni azon, ha valaki ezt kívánja, miközben lehet nekem teljessen más álláspontom van erről ? ...Ez igaz más ünnepekre is.
Gyakorlatilag ugyan az a helyzet áll elő, amikor tanúként kívántak nekünk hasonló jókívánságot. ... (-) :) Ezek után csak, hogy újfennt nyomatékot adjak neki: A kérdéssor a posztban nem " üdvös" dologként ,de bibliai alapokon álló ünnepi várakozásként, utalt a megváltó születésére. Ezt továbbra is tartom, ... nem kell vele azonosúlnunk, egyetértenünk, ez nem egy kinyilatkoztatás, vagy mit tudom én. Attól viszont nekem és a szomszédomnak lehet "Boldog a Karácsonya" ha erre bibliai okokat, vagy épp csak egy egyszerű népszokást lát. Én az előbbi okot fejtegettem a kérdéseimmel.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.12.29. 23:19:47

@bjanek: "szerinted milyen szívállapotra utal, ha vki csak évről-évre és csak karácsonykor emlékezik meg a kisjézusról?"

Az ünnep az más mint egy egyszerű megemlékezés. Példaként,... rossz példa :)
Tudom egész évben, hogy hány éves vagyok ,gondolok rá, hogy milyen jó, hogy ennyi vagyok (vagy nem ) ez most lényegtelen. :) De azért mégiscsak van egy nap amikor, pezsgőt bontunk, gyertyát gyújtunk fotókat készítünk azon a bizonyos napon amire olyan jó visszaemlékezni. Az a nap az ünnep, más mint a többi nap. Ugyanez vana névnappal, vagy házassági évfordulóval.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.30. 05:31:41

@l.gabi: én már mindent megünneplek, csak legyen kivel. :)

bjanek 2016.12.30. 21:08:02

@kingdom:
“Nem, valóban nem "üdvös", de azért mégiscsak bibliai a karácsony megünneplésének a >lehetősége<.”

először is az üdvös nem azt jelenti, h üdvösség kérdése, légy szíves nézz utána.
azzal sincs bajom, h neked fontos és javadra válik a karácsony megünneplése.
az viszont nem tartom szerencsésnek, h úgy próbálod beállítani mintha mindenkinek így kellene legyen.
attól pedig, h Jézus születése meg van említve a Bibliában, mint egy jelentős esemény, nem következik, h a karácsony megünneplése bibliai lenne. erre szerintem sokkal több és logikusabb érv van, mint ellene, de
nekem ennyit nem ér meg ez a téma. a lényegét, amit gondolok leírtam, sajnos úgy látszik megint nem voltam érthető.

Virágvirág 2017.01.05. 09:30:43

Későn olvasom, és már késő boldog karácsonyt kivánni. Nekem ugyanis tetszik ez a bejegyzés. Minden embernek joga van a saját nézőpontjából közeliteni meg a karácsonyt, miért lenne baj, ha a blogger is ezt teszi?

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2017.01.05. 18:24:35

@bjanek: "h Jézus születése meg van említve a Bibliában, mint egy jelentős esemény, nem következik, h a karácsony megünneplése bibliai lenne. "
-----------
Szerintem símán elbeszéltünk egymás mellett, legalábbis űgy tűnik.

Mondod:
"h Jézus születése meg van említve a Bibliában, mint egy jelentős esemény, nem következik, h a karácsony megünneplése bibliai lenne. " Attól függ mit értesz bibliai alatt?

Ha azt, hogy konkrét utasítást találjunk a megünneplésére akkor neked is igazad van. Mert nincs rá parancs.
Ha viszont az, hogy olvasva az evangélium Jézus születésével kapcsolatos eseményeit Lukács 2:13- :
Az angyalok megjelenése a pásztoroknak, azt ahogyan a szellem világ megélte azt a napot és eseményt, láthattjuk mindenképpen örömteli ünnepléssel egybekötötte azt. Mondhatjuk, hogy nem biblia ellenes ha valaki a bibliával összeköti ezt az eseményt és ünnepel, mert ezzel csak azt teszi amit akkor tettek a pásztorok és az angyalok. A bibliában ugyanis egyértelmű a jó oldal reakciója a születésre.(Lásd kérdések újra)
Jó példa lehet ez előttünk, ...miért is ne lehetne ez ünnep nekünk is,... nem kötelező, de lehetőség? Ki az aki megítél vagy elítél minket ezért ? ...Isten nem fog tudjuk. Vagyis lehetőségünk van arra, hogy mi is helyet adjuk az egykori születésről való megemlékezésnek. Mégegyszer: Nem parancs, nem utasítás hatására, ...mert ugyan mégis milyen ünnep lenne az, ha valaki parancsra ünnepelné ?
... Mégis szilárd bibliai hátteret találunk, ami lehetőséget ad erre.
Azt csak lábjegyzetesen jegyzem meg, hogy ugyan ezen elvből kiindúlva a nagy egyház még számtalan egyéb ünnepet jegyez, amik mind -mind bibliai eseményekhez köthetőek, noha nem bibliai parancsok, de nem is biblia ellenesek mégha nem is szimpatizálunk ezekkel.
Az viszont nagyon tanús következtetés, hogy csak azt ünneplem, azt csinálom ami le van írva a bibliai utasításban. Ami nincs leírva, az már csakis biblia ellenes, ördögi dolog lehet. Mert ez így, egész egyszerűen nem igaz. Meg kell érteni ami nincs leírva, hogy tilos, sőt mi több látunk poztív példákat rá ...azt lehetséges. A karácsony is ilyen.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2017.01.05. 18:34:55

@Alvirág: "Minden embernek joga van a saját nézőpontjából közeliteni meg a karácsonyt,"
Ezt én teljesen elfogadom.
Az a legzavaróbb, hogy a lehetőséget amit igyekeztem fejtegetni, tévesen mintegy parancsként értelmezik. Engem különösebben egyébként nem zavar, ha valaki nem akar élni a lehetőségeivel, viszont ennek ellenkezőjét érezni szoktam. Másokat úgy tűnik zavar, ha ennek hangot adok és rámutatok a lehetőségre. :) Szerintem csak nem értettek meg ...,de most már úgy is mindegy ... karácsony elmúlt.

bjanek 2017.01.05. 22:14:56

@kingdom:
szerintem is elbeszélünk egymás mellett, viszont én az okát abban látom, h te egy szemszögből akarod látni a dolgot és csak onnan vagy hajlandó levonni a végkövetkeztetéseket.
nekem ez mondjuk 100ad rangú kérdés a keresztény életvitelben és mint írtam már, feleslegesen sokat foglalkoztunk vele ennyit is, de ha már belemásztam pár dolgot tisztázzunk.

1. egy esemény és a megünneplése az két különböző dolog.
szerintem a bibliában számos jelentős esemény van. pl a kánai menyegző, mert ott tette Jézus az első csodáját, de eszem ágában sem jut megünnepelni.
rengeteg egyéb jelentős eseményt is írhattam volna, amiről biztos vagyok, h te is hasonlóképpen gondolkodsz...
nekünk pl jelentős esemény volt mikor felvettük a lakáshitelt, mégsem ünnepeltük meg sosem. amikor kifizettük azt már majdnem, de évenkénti bulit nem szerveznék rá, pedig ez is megváltás volt :)

- hivatkozhatsz a cikkben írt kérdéseidre akárhányszor, ha nem veszed észre, h az alapokat máshová raktad, mint amit utána felépítesz rá.
javaslom elmélkedésre: a.te.ervelesi.hibad.hu/

2. hogyan lehet támpontot kapni, h egy eseményt megünnepelj bibliai alapon?
a legegyszerűbb módja, h találsz-e felhívást és példákat rá Jézus és tanítványai életében. minden másra rá lehet húzni, h bibliai de csak fiktíven. mert az további kérdéseket vet fel.

3. ha valóban olyan hasznos lenne a megünneplésük, miért nem mutattak példát benne nekünk Jézus, az apostolok és a többi tanítvány?
itt ugye 2 lehetőség van:
3a
ők nem ünnepelték, mert nekik nem volt fontos
3b
megünnepelték, de kiszúrásból nem közli a biblia.
ebből következik egy másik kérdés: valóban hallgatna egy áldásos szertartásról a szentírás?

4. a karácsonyra vetítve, csak fiktív bibliai bizonyítékok vannak. meg természetesen nem fiktív egyéb kultuszokból

5. csak bibliai alapon lehet vmit megünnepelni?
az a benyomásom, h ez sokszor egy kényszer a fejekben, és ez a kényszer olyan erőltetett megoldásokat szül, mint amit fentebb olvashatunk.

végezetül újra hangsúlyozni szeretném:
mindezek ellenére eltudom képzelni, h áldásos lehet számodra és mások számára a karácsony megünneplése, azt viszont nem gondolnám, h ilyen módon kellene kampányolni mellette. nekem elég pepita az őrtorony társulattal

fogadd barátsággal

bjanek 2017.01.05. 22:22:07

@Alvirág:
senki nem vonta kétségbe a jogát a bloggernek sem a cikkhez, sem a karácsony ünnepléséhez, egészem más volt megkérdőjelezve

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2017.01.11. 11:04:32

@bjanek: Rendben akkor ezt meg is beszéltük. :)
süti beállítások módosítása