"Egykor Ön Tanu volt.......?"
2018. november 30. írta: t.csilla

"Egykor Ön Tanu volt.......?"

Levelezés egy inaktív Tanúval

A napokban kaptam egy emailt egy olyan Tanútól, aki az "utóbbi 12 évben már csak ritkán jár". Az illető váltig állítja, hogy ismert engem Tanú koromból - legalábbis látott minimum egyszer - és olvasta a velem készült interjút, amiből aztán messzemenő következtetéseket von le "természetemre" vonatkozóan, sőt még a jövőmet is fel tudja vázolni.  

A levelezés több szempontból is tanulságos, ezért közreadom:

(a nicknevet megváltoztattam)

 

Szia t.csilla!

"XY" üzent neked a blog.hu adatlapodon:

Ön a 80-as évek végén még a VI.kerületi Gyülekezetünkbe jart most meg itt bénazik az Ördögökkel, elkülönült idiótanak a könyvét lektorálja.Pedig de szép lány is volt Ön anno....Nem értem hogy az emberek mitől csinálnak 360 fokos hatraarcot és piszkítanak oda ahonnan egykor jóízűen falatoztak...????

360 fokos hátraarc? Az meg milyen?

Ha ez így lenne, akkor még most is Tanú lennék? (csak nem tudok róla....)

Kedves "XY"!

Lehet összekever valakivel? Ez a lényegen nem változtat ugyan....

Én sosem tartoztam a VI. kerületi gyülekezetbe. Volt ugyan néhány barátom onnan, és lehet elmentem egyszer-kétszer ilyen összejövetelre ott (is), de már erre konkrétan nem emlékszem, tehát olyan nagy gyakorisággal nem törénhetett meg, hogy bárki azt gondolhatná rólam, hogy én "oda jártam".

Az embereket sok minden motiválhatja, hogy hátraarcot vegyenek (a 360 fokos fordulat, mondjuk pont nem az, hanem ugyanaz az irány:) ), vagyis 180 fokos fordulatot, ahogy mondani szokták. Ahogyan sokan felhagytak addigi életmódjukkal azért, hogy Jehova Tanúi legyenek, és aktívan hirdetik is a "megtérés" (vagyis a Jehova Tanújává válás) szükségességét olyan embereknek, akik nem azt az életmódot élik. Ha valaki ilyen tevékenységben vesz részt - mint ahogy feltételezem Ön is -, akkor bizony meg kell tudnia értenie azt, hogy az emberek "mitől csinálnak..... hátraarcot". Igaz, ez a folyamat a Tanúk szerint egyirányba működhet, de a valóságban az egyenlőség elvén kétirányú lehet. Vagyis az embereknek vagy van joguk megváltoztatni az addigi hitnézetüket, vagy nincs. Az a variáció nem létezik, hogy van ugyan joguk, de az csak egyirányba (konkrétan a Tanúvá válás irányába), amúgy meg nincs joguk. Mielőtt a "hitehagyottakat" "idiótákként" jellemezné, érdemes ezen elgondolkodnia.  

A Jehova Tanúi azt hirdetik, hogy az embereknek szabad akaratuk van, és tagjaik nem állnak kényszer alatt. A hozzám írt szavai némiképp rácáfolni látszanak erre. 

 

Üdvözlettel:

 

Csilla

 Válaszul mély bepillantást kapok a "szellemi gyomrának" működésébe:

Szabad akarata van például pedofillá is válnia, de joga ilyen csaelekedeteket elkövetnie nincs. 12 éve ritkán megyek ösdzejövetelre az azt megekőző 20 aktív évem után, de eszembe nem jutna például beülni a Tév-Hit Gyülekezetébe a Németsándiristák igen alacsony oktatási szinvonalán zajló ,,imádatraEgy szóval nem álkítottam azt hogy valaki vagy Ön ne lehetne volt Jehova Tanujaként muszlimmá valnia, de mivel nekem is szabad akaratom van, engedje mar meg hogy ezen a döntésen mélyen csodálkozzak, uranbocsá, még szellemi undort is érezhessek, ha nem bánja hogy a sajat szabadakaratommal pedig én , így éljek...

 

Lehet összekever, írja a válaszasorai elején.

De a magyar így fogalmaz helyesen :Lehet HOGY összekever.

Másik hiba: embereket nem lehet összekeverni hanem inkabb összetéveszteni.

Megint más: közel tökéletes az arcmemóriám hiszen 35 év után is felismerem és szóbaelegyedve velük be is azonosítjuk egymást egykor volt, ám azóta sem látott óvodás tarsaimmal.

Megint más: ha újra olvasná ( én megtettem) az első üzenezemet akkor észrevehetné hogy én egyetlen szóval sem állítottam azt
hogy Önnek ne lenne joga a szabad akaratával ilyen módon élnie, csak azt írtam hogy én az Ön meg rengeteg elkülönült személy ilyen döntését: nem értem( ami meg az én jogom: nem érteni)

A Blikkben Önről megjelent cikjet is olvastam amely sorok mögül számomra az sejlett ki hogy Ön a Tanu férjével zatonyrafutott házassága után keseredett meg úgy hogy nem arra haragudott meg talán (?)...hanem a Gyülekezetre...???!!

Záró gondolatom:Iskarióti Judás évekig tanulta az Örök Élet útját Jézustól és végül nem ekég hogy elhagyta, de még el is árulta.

Én értem hogy mit tett Júdás de mélyen nem értek egyet vele.

Ugyanígy: amit Ön ma tud az Istenről, azt Jehovától, az Ő népén keresztül tudta és tanulta meg.Most pedig kemény évek munkájával rombolja azt a szervezetet ahová szabad akarataból jart, hiszen oda Önt jarni soha senki sem kötelezte??Mondja meg őszintén hogy tényleg semmi hasonlóságot nem lát sajatmaga és Júdás között, mert én sajnos : tökéletes párhuzamot latok kettejükközötthátss ezért forog Öntől és minden olyan elkülönült személytől a szellemi gyomrom( az agyam) hogy amennyiben volna rá mód segítenék az agyamnak hogy ki tudjam hányni onnan ezt a tényadatot, de kihányni sajnos csak a hasi gyomorból lehet, a szellemi gyomorban meg elkönyvelni lehet csak azt hogy, hát igen, ez(Ön) egy ilyen tetmészetű ember.Sajnos....pedig hallottam anno hogy nagyon komolyan úttörőzött évrken át, mert akkor még hitte azt hogy Jehova az egyetlen igaz Isten és ( az ÚjSzövrtség időszakában is akarcsak az Ó-ban )csak egyetlen népe van .....

Nem mintha nem lehetne az írásaimban hibát találni, de azért magyar nyelvhelyességből, lehet mégsem pont tőle kérnék tanácsot (a szövegeket változatlanul hagytam). Azért az egy kissé kemény, hogy én egyenesen Júdáshoz lennék hasonló.......Ha a szervezet maga lenne Jézus képviselője - ami azért enyhén szólva kérdéses - akkor az azért érdekelne, hogy én mivel árultam volna el őket. 

 

nagyorru-300x293.jpg

"Árulkodó Judás, nem kap piros tojást...."

A kép forrása

Igen, komolyan vettem a hitemet anno, mert ha nem így tettem volna, akkor nem is lettem volna Tanú egyáltalán :) 

Az ismeret azonban limitált volt, ami alapján az akkori döntésemet meghoztam. ....amit ugyan nem bántam meg egyáltalán, viszont nekem is jogom van leírni azokat amiket tudok a szervezetről azóta, mert az a célom - ami Tanúként is volt - hogy tájékoztassam az embereket. 

A szervezet történelmének visszatartott része - aminek feltárásától Önnek forog a gyomra - igen is rámutat bizonyos dolgokra, amiket Tanúként nem értettem, hogy miért támogatják a családon belüli erőszak különböző formáit. Igen, az ott történtek hozzájárultak ahhoz, hogy elkezdjek gondolkodni, hogy miben vagyok benne, de nem keseredtem meg, és nem is haragszom a gyülekezetre sem - ugyan miért tenném? Sajnálom, hogy az Ön fejében csak előregyártott panellek léteznek (pl, akiknek nem tetszik valami, azok csakis "Júdások" lehetnek, mert mi mások is lennének (?)...), melyek megakadályozzák az önálló gondolkodást és a nyitottságot mások felé. Az korábbi tagok között van mindenféle ember - ahogyan a Tanúk között is - én sem értek mindennel és mindenkivel egyet, attól még nem fogok undorodni olyanoktól, akiknek a véleménye eltér az enyémtől. Levelet, meg biztos nem írkálok ilyen embereknek, mert minek. 

Lehet, hogy éppen Ön van megkeseredve, ha ennyire szükségét érzi, hogy rám öntse a saját rossz érzéseit? 

A Blikkben rólam soha nem jelent meg írás, de gondolom a 24.hu-n megjelent cikkre utal (érdemes utánajárnia ilyesminek, mielőtt panaszkodik...). 

Természetesen az Ön szabad akaratával úgy él, ahogy akar. Ha Ön "Isten egyedüli népének" tartja a Tanúkat, akkor ugyan miért jár csak ritkán 12 éve (egy 20 éves aktív időszak után)? (Csak költői kérdés, nem kell nekem elszámolnia, ahogy nekem se Ön felé, hogy miért távolodtam el a Tanúktól, és miért írok olyan cikkeket, amelyek az ébredező Tanúknak segítenek (vagyis nem az olyanoknak, akik csak kritizálni szeretnék a szervezetet - mert nekik valamiért kényelmetlenek a tanácsok -, de amúgy minden doktrinával egyetértenek)). A Tanúk az Önhöz hasonló emberekről úgy vélekednek, mint "akik a küszöbön ugrálnak", és nyilván nem tekintik jó példának (sőt egyesek talán még undorodnak is Öntöl emiatt). Szóval minden csak nézőpont kérdése, de ha Önnek ez a játszma - undorodás, kihányás, mások feletti ítélkezés stb. - megfelel, természetesen szíve joga van ehhez. Eszerint Önnek van elég gondja a saját életében is, nem kell a másik "ilyen-olyan természetével" túl sokat törődnie.

 

További szép napot!

De emberünk csak nem hagyja magát..... 

Szép is volna ha megúnt férjüktől szellemileg legyengült feleségek pedofil lett a férjem című vadjaik miatt az egyébként mondjuk tényleg ártatlan f3rjeket eltavolítanák vagy hasonló módon : ,, megvert a férjem, légyszi közösítsétek ki..A tarsulat tagjai se nem rendőrség sem nem bíróság, de nyilván aki elken hivatalos bűnvadi eljárasban pedofíliáért vagy ,,feleségverésért" eljar a hatóság azt úgy kiközösítik ha nem mutat megbánást mint egy parázna személyt,,...ha,,,, nem mutat megbánást. Vagy gondolja hogy egy parázna mutathat megbánast amiért megcsalta a feleségét vagy a férjét, de a feleségét vagy férjét tettleg bántó személy megbánását ne kéne elfogadni.

Mivel én az Ön sorai közt érzem az emberundor szagát , Ön már oly mértékben undorodik a Tanuktól )...hogy mit ilyet( végletekig elfogult személyt) én az örökéletemet fel merem ra tenni hogy Ön a jelenlegi célttévesztett gondolkodásán nem fog változtatni így az Arnageddonkori jutalmát kívánom a cselekedeteiért cserébe Önnek , a szívem teljes mekegével :

Alaíras helyett: Egy lusta de népét eszébe sem jutna elárulni Tanu, aki mától annak örül a leginkább hogy bár Ön tényleg nagyon szemrevaló lány volt egykor, de hálát adok Jehovanak hogy nem az én feleségem lett, merthogy kevés dolog undorít jobban mint egy nőt megverni, de mostmár ki tudja, az Ön megátalkodottsága még talán belőlem is egy asszonyverő kiközösítetett faragott volna aki mivel a verést meg sem bántam volna talán, így méltán lennék kiközösítve.... :-)

 

Nekem elég volt az illető "szíve teljes melegéből" ennyi, így többet nem írtam neki. Soraiból ugyan nem derült ki számomra, hogy a cybertérbe belekiáltott "isteni" átkok szórásán kívül eredetileg mit is akart volna tőlem. Lehet, most áldja szerencséjét, hogy anno ellenállt a kisértésnek és nem próbált megismerkedni velem "szemrevalóságom" ellenére. Jó tudni, hogy "megátalkodottságomban" csak egy személyből "faragtam asszonyverő kiközösítetett", így több ember élete nem szárad a lelkemen.:)
(Ebből a szempontból még szerencse, hogy időben kiközösítettek, mert így mennyi személy megmenekülhetett attól, hogy "szemrevalóságommal" elcsábítsam, majd  - a delikvens akarata ellenére - asszonyverővé tegyem.)

Nos, részemről meg azért adok hálát, hogy sikerült kikeverednem egy olyan szervezetből, ahol a kedves arcok álarcai, és szép öltönyök álruhái mögött ilyen erőszakos, despota vallásos nézeteket valló, önmaguk tetteiért felelősséget fel nem vállaló egyének húzódhatnak meg, akiknek egy destruktív szervezet iránti hűségük és odaadásuk útjába egyedül csak a saját lustaságuk és kényelmük állhat. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr2514404068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atyek 2018.11.30. 12:12:38

Te Jezabel. :-D
Anno én is kaptam ilyeneket.
Még szerencse, hogy ő biztonságban van Jehova védő szárnya alatt. Ja nem is! :-)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.11.30. 12:24:00

@Atyek: Hát ez az, amit én sem értettem, hogy pont ő beszél...
Amúgy meg nem értem, hogy miért a nagy dráma a kinézetem miatt? Amíg fiatal voltam és csinos (hát nem tudom, én sosem gondoltam ezt magamról..) addig az volt a baj, most hogy már középkorú vagyok és nem annyira "hamvas", így most az a baj.
Úgy tűnik nem nyerhetek....
(Bár az is elképzelhető, hogy az a sok "szellemi gondolkodású" férfi, akikbe a Tanúk között azt súlykolják, hogy "ne nézd a külsejét" hanem a "belső embert", azok mégsem annyira érdeklődnének egy nő mondandója iránt? Erre még nem is gondoltam :), de azért számításba veszem....)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.11.30. 14:31:41

@D.mara:
"A Tanúknak a vérükben van a szervezethez való hűség és kötődés, az igazi "hithű" Tanúk még négykézláb is elmennek az összejövetelekre!"

Ezzel vitatkoznék, mert szerintem nincs a vérükben, hanem inkább egy külső elvárásrendszer hatására belülre internalizálódott kényszerről van szó, mely fóbiák, bűntudat és egyéb - általában negatív - lelki folyamatok (értéktelenségérzés, depresszió, alacsony önbecsülés stb) szövevényéből áll. Ami egy külső szemlélőnek talán úgy tűnik, mintha itt milyen nagyon odaadó emberek lennének.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Tanúk között nincsenek szorgalmasak és kevésbé azok, és a levél írója saját bevallása szerint az utóbbiakhoz tartozhat. Igaz, néhányaknak súlyos kötelezettségeik vannak, melyek akadályozzák őket, de azért én ismertem olyanokat is, akiknek rengeteg kifogás állt rendelkezédükre, amikor valamit csinálni kellett volna. A "hitükhöz" persze a maguk módján ragaszkodtak, de azt alátámasztó tettekben hirtelen "tökéletlen emberekké" váltak.

"Félelmetes, hogy "ha a férjed lenne(?!)" -igaz verbálisan - de fizikai erőszakkal nevelne meg Téged, megátalkodottságod miatt. (?) Ez nála mit jelent? Nem lehet szabad akaratod, véleményed, döntésed semmiben?"

A férjes asszonyoknak sok véleményük nem lehet, persze ez azért függ az egyes gyülekezet környezetétől is. Amit az illető írt, az az erőszak szellemi üzemanyaga, az a gondolkodásmód, ami egy erőszakos embert jellemez, mielőtt "eljár" a keze.
Mondjuk attól, aki egy olyan istent imád, aki tömeggyilkosságot helyez kilátásba az "engetdetlenek" felé, nem meglepő egy ilyen kijelentés, és az se, hogy a családon belüli erőszak olyannyira elterjedt - és eltitkolt az ilyen csoportokban.

Igazság Kereső 2018.12.01. 06:43:09

@D.mara: "Nemrég egy másik blogon írta egy jelenleg is aktív Tanú, hogy a gyülekezetükben szolgál egy "asszonyverő" vén is!"

Én írtam, ha esetleg nincs másút is... Igen, mentségére,ha lehet erre egyáltalán, hogy már nem tesz ilyesmit. Legalábbis nincs tudomásom róla. Tudomásom szerint, és nem tudom,hogy igaz-e, hogy a jelenlegi felesége apja figyelmeztette,hogy ha tudomása lesz bárminemű erőszakról,akkor(konkrétan megfenyegette) annak súlyos következményei lesznek! De azt biztosan látom,hogy nagy a szigor a családban, ott nem hiszem,hogy az asszonynak lehet szava!

Igazság Kereső 2018.12.01. 06:43:18

Szegény ember! A műveletlenség eklatáns példája. Ez nem is lenne baj,nem bűn! Az írás módja, stílusa ellenben indulatos, dühös és gyűlölködő! Miért érdekled őt? Ha Ő egy hithű, buzgó, jó szellemű Tanú, egyáltalán miért lép kapcsolatba egy "Júdással"-szavaival élve? Talán nem is olyan hithű? Talán beindult a kognitív disszonancia? Ebben az emberben azt hiszem, elindult valami a Szervezettel szemben,csak még "kapállódzik" ,mint egy fulldokló a víz alatt! :D

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2018.12.02. 11:32:38

Szerintem is csak egy olyan emberről lehet szó, aki nem régen keveredett az ilyen blogok közelébe, és most nem tud mit kezdeni a helyzettel. Mivel nem tud az információkkal mit kezdeni, inkább megpróbálja támadni a személyt, aki a cikkek mögött van. Ez bevett Tanú szokás. Megkaptam én is. Email-ben írt rám az illető. Amikor rájött, hogy nő vagyok, még jobban nekem esett, mondva, jobban tettem volna, ha a fakanálnál maradok, mert az egész blogom nevetséges. Írtam is neki, hogy szívesen válaszolok neki olyan kérdéseire, amiket a cikkekben olvasott és nem ért velük egyet. Kiderült, hogy egy cikket olvasott el, abból látta milyen ember vagyok. :) Később sem olvasott el egyetlen egy cikket sem, csak a személyemet támadta. Úgy, hogy megkértem, addig ne írjon, amíg ez nem változik. Nem jelentkezett azóta.

Igazság Kereső 2018.12.02. 20:51:34

@nicku: Egy "hitehagyott" növekedését láthatjuk! Talán egy "hitehagyott keltető" gyülekezetbe jár. :D

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.12.05. 23:03:07

@t.csilla: igaza van no... tényleg csinos voltál...

M.Noémi 2018.12.10. 11:27:57

Sziasztok. Én nem rég léptem ki, ezért még frissebbek az emlékek. Most esik le egy halom dolog, amit eddig vakon elfogadtam. Most érzem azt, hogy az igazság felszabadít. Kamu ez a "kiközösítés csak fegyelmezés"dolog. A lényeg, hogy jó távol legyenek az ilyenek azoktól, akik vakbuzgón tevékenykednek. Olvasva a blogokat, cikkeket, totál mást gondoltam eddig az exjt-kről, mint ami a valóság.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.12.10. 11:42:12

@M.Noémi:
Kedves Noémi! Örülök, hogy kezdenek leesni dolgok, és annak is, hogy az oldalainkon hasznos olvasmányokat találsz ehhez.
Igen, a Tanúknak céljuk az, hogy eldémonizálják korábbi tagjaikat, ezzel is egy információs zárlatot teremtve még aktív tagjaik köré. A korábbi tagok írásaiban is van sokféle. Nekem személy szerint a tájékoztatás a célom, és nem akarok senki sem "kitéríteni" sehonnan. Hiszem azt, hogy mindenki ott van, ahol lennie kell, és a saját választásában kell megtalálnia az örömét. Ha valaki mégsem találja meg ezt a Tanúk között, akkor úgyis keresni fog valami mást.
Kérlek, hogy olvasd el a moderálási alapelveinket, melyeket a félreértések és felesleges viták elkerülése/megelőzése érdekében írtunk.
blogjt.blog.hu/2016/03/08/moderalasi_alapelvek_324

M.Noémi 2018.12.10. 12:20:44

@t.csilla: köszönöm, hogy ilyen hamar válaszoltál. Olvastam a cikket, ami megjelent veled kapcsolatban a médiában. Szívesen beszélgetnék veled emailben privát, ha adsz erre lehetőséget. Jó lenne vkivel megosztani a "felébredésem" dolgait.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.12.10. 12:34:35

@M.Noémi:
Persze, nyugodtan csak írjál rám. A Facebook csoportban is megtalálsz (erről részletek a jobb oldali sávban felül)
süti beállítások módosítása