Ennyire híján lennének a hitnek ?
2017. október 03. írta: Csakegyember

Ennyire híján lennének a hitnek ?

spion_2_1.jpgVajon Jehova ennyire tehetetlen lenne ?

Avagy csak az alattvalói ne bíznának benne ?

 

 

Csak ők nem tudatosítják, hogy  a mindenható Istenről van szó ki nélkül, akarata és engedelme nélkül semmi, de semmi sem  történhet meg, kiváltképpen népével kapcsolatban nem ?

Netán ne rendelkeznének azon hittel, hogy Ő képes Krisztus vezetésével egyengetni népe útját az örök üdvösség, az újvilág felé,  s ezt még a “hitehagyottak„ népes táborán át is ?

Ennyire ne rendelkeznének hittel, éleslátással, bölcsességgel ?

Ennyire sajnálatraméltó a hitük ?

Vagy csak emberként, s nem Istenhívőkként gondolkodnak ezúttal is mint általában ?

I.sz. első századában hasonló események játszódtak le, mikor Isten kiválasztott és törvény által kötelezett  népe/ majoritás/ a keresztények/minoritás/ ellen fordult, mint felforgatók meg stb. ellen. A zsidóság, a zsidó vallás s az ezekből vonatkoztatható egység, privilégiumok meg miegymás védelme érdekében. Bújtatva ezt az istenfélelem, az imádat, az egység s a zsidóság védelmének köntösébe.

Annyira „felforgatónak“ bizonyult  tevékenységük, hogy a zsidó legfelsőbb bíróság a Szanhedrin foglalkozott az ügyükkel...

Ám több bölcs ember is tagja volt a Szanhedrinnek, nemcsak azok kik a keresztények megleckéztetése iránt kiáltottak...Az egyikük Gamáliel volt, kinek lábainál nevelkedett Saul, a későbbi Pál apostol is....

Nos mikor a Szanhedrin foglalkozott az üggyel, Gamáliel mit sem félve a többiektől igen bölcsen szólalt meg. Nem mintha védelmezte volna a keresztényeket/habár nem tudni pontosan álláspontját mivel azt érthető okokból kifolyólag nem nyilvánította ki/, de szavai végül oda vezettek.

A cselekedetek könyve 5. részében ezt olvassuk 34-39:   „De felállt a nagytanácsban egy farizeus, név szerint Gamáliél, az egész nép előtt tiszteletben álló törvénytudó, és egy kis időre kivezettette az embereket. Azután így szólt a nagytanácshoz: "Izráelita férfiak! Jól gondoljátok meg, hogy mit akartok tenni ezekkel az emberekkel. Mert nem is olyan régen felkelt Teudás, és azt állította magáról, hogy ő valaki, csatlakozott is hozzá mintegy négyszáz ember, de végeztek vele; akik pedig bíztak benne, azok mind elszéledtek, és megsemmisültek.  Azután az összeírás idején felkelt a galileai Júdás is. Sok népet állított a maga pártjára, de elpusztult ő is; akik pedig bíztak benne, azok is mind szétszóródtak. A mostani esetre is azt mondom: hagyjátok békén ezeket az embereket, és bocsássátok el őket. Mert ha emberektől való ez a szándék vagy ez a mozgalom, akkor megsemmisül; ha pedig Istentől való, akkor úgy sem tudjátok megsemmisíteni őket, és még úgy tűnhettek fel, mint akik Isten ellen harcoltok." Azok hallgattak rá,........

Érdekes és bölcs szavak....

Vagyis bízzuk Istenre, neki hatalmában áll bármit is megtenni, vagy éppen valaminek véget vetni, vagy valamit megengedni...

Nehogy véletlenül is Isten engedelmével, jóváhagyásával tegyék azt amit, mert akkor bizony nagy lenne a baj...

Ha nem tudjuk, akkor bízzuk inkább arra, kire ez tartozik....

Ha nem Tőle van, akkor meg úgyis az egész idővel elvész....

De hol marad ez a „gamálieli“ bölcsesség a szervezet részéről napjainkban ?

A  szervezet mindig is figyelemmel kisérte a „hitehagyottak“ tevékenységét, kiváltképpen az interneten....

Ezért is figyelmezteti  tagjait  oly gyakorisággal az interneten jelen lévő „hitehagyott“ tevékenységre.....

De úgy néz ki, nem elégedett meg ezzel.

Vagyis vagy  túl nagy a baj házuktáján, vagy a tevékenység oly mértéket öltött tartamlilag és mennyiségileg, vagy látgatottságilag a Tanúk részéről,  hogy szükségesnek látta valahogy „keresztbe“ tenni ezen tevékenységnek...

Így zsoldosokat, bérenceket, vagy netán  szolgákat kik ezt a tevékenységet jelenthetik mint szolgálatban eltöltött időt / a szavak használata nem biztos hogy pontos, ugyanis nem tudom a pontos megfelelőjét az általuk használt kifejezésnek és eljárásnak e tekintetben, de  azt hiszem ezek megfelelően körülírják azt/ fogadott, hogy felforgató tevékenységet folytassanak a kritikus,  „hitehagyottak“ által üzemeltetett oldalak és személyek  ellen....

Igen személyeket használtak, kik beépültek vagy  megpróbáltak beépülni ezen közösségbe, majd a legnagyobb pusztítást véghezvinni..megosztani stb....

Igen ez van...miként ez nemrégen teljes terjedelmébe napvilágot látott....

S ezen bizonyítékok kapcsán már nagyon sok esemény értelmet nyer a közelmültból is bizonyos személyek tevékenységével és történésekkel kapcsolatban....

De hát tegyük csak fel az elején megfogalmazott kérdéseket....

Ennyire, de ennyire nem bíznak...?

Maguk akarják megharcolni Isten harcát..?

Nem tudják ha Isten akarja akkor: „Mondom nektek – felelte –, ha ezek elhallgatnak, a kövek fognak megszólalni.” Lukács 19:39

Nem olyanok mint a Baal imádók Kármel hegyén Illés ellenében, hogy kétségbeesésükben nem tudják mihez nyúljanak már ?

S most mi lesz a következő lépésük miután mindez nyilvánosan lelepleződött ?

Valakire csak  ráhúzzák a vizes lepedőt szokás szerint ..

De ilyesmit elismerni.....na ne.....

De  hogy abbamarad bármi is, ebben nem bízok.....

Mi történik ha lelepleznek egy kémet, mit tesz az érintett titkosszolgálat...?

Ki kell menteni az adott övezetből ...

De hát itt ez nem területfüggő inkább más..

 Vagyis talán  nem is kell olyan forrón enni a kását, mivel elegendő csak a jól bevált - ilyen helyzetben – az  “identitásváltás“ ...

Igaz ehhez sokminden szükségeltetik de megoldható...

Kell kreálni egy életrajzot, mely mindenki számára elfogadhatónak és reálisnak tünik majd lassan beilleszkedni a közegbe...Lassan megjelenni, kommentelni, egyre nagyobb szerepet vállalni a történésekből, míg nem szinte meghatározó része lesz a  reá csatlakozó közösségnek, ami így bizony rajta áll vagy bukik ...Ebbe beleértve természetesen a befolyásolhatóságot és  a kritikát a többi jelenlévő személy és oldal irányába..

Ám itt vannak azok a nyelvészeti és egyéb dolgok, a sorok között megbúvó jellem, melyek árulkodnak....igen árulkodni fognak, és  ezen „ujjlenyomat“ kapcsán felismerhető lesz az egyén..

Igaz lehet rajta változtatni, köszörülni, főleg írott formában ez elérhető..Ám a hibalehetőség mindig fenáll, mivel  ha az egyén nem figyel teljesen oda, ha kizökkentik az „új egyéniségéből“,  véthet és így felismerhetővé válik...De lehet eleinte ezt bevállalja s majd meglátja hogy megy...

S hogy történtek erre már  próbálkozások, azt a közelmúltban a semmiből feltűnő s ugyanúgy a semmibe merülő nick nevek is bizonyítják.

Az is lehet mindennek kapcsán valaki mást is felkér segítőnek, kit beavathat, vagy kit már valahogy eddig is beavatott...optimális lehet e tekintetben esetleg még egy közeli hozzátartozó is....

De ez természetesen mind csak az elmém szüleménye .....

Vagy mégsem ?

Ezt döntse el mindenki a történtek kapcsán,  s abból kifolyólag....

De nem akarom azt sem sugallni, hogy ezen események kapcsán paranoiásak leszünk.

Vagyis ezen a téren sem érték el céljukat, hogy most már mindenkiben a lehetséges „kémet“ lássuk.. és így osszanak meg minket, hogy mindenkire gyanakvóan tekintsünk.

Ugyanis ebben a közegben lévők és valamilyen szerepet vállaló személyek mondhatom azt, hogy személyesen ismerik egymást...vagy legalábbis mindenki ismer valakit személyesen...

De egy biztos, a szervezet ezen  viselkedése  arra utal, hogy hit helyett emberi logika és gondolkodásmód vezérli őket.

Hogy Isteni bizalom helyett önmagukba, az önmaguk által elvégzettekbe, saját tökéletlen emberi mivoltukba bíznak...

Vagyis hiján vannak a hitnek, a bölcsességnek s az Istenbe vetett bizalomnak.....

Hiján vannak  „gamáliel“ bölcsességének, egy farizeus bölcsességének...

u.i.

Ugyanakkor köszönjük szépen az elismerést....

Igen mivel ami ilyen reakciót vált ki egy  tevékenység irányába, az bizony annak elismerését jelenti.

Elismerését a kezdetektől napjainkig...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr7312913677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2017.10.03. 10:31:29

Biztosan a spionkodásra is létezik "bibliai alap".....:)

Ez amúgy érdekes nagyon, már régebben is elgondolkodtam ezen, hogy a Tanúk óriási erőfeszítéseket tesznek abban hogy az embereket 'elérjék a megmentés jó hírével', de milyest bekerülnek az ilyen 'tisztaszívűek' a gyülekezetbe, azonnal értéktelenné válnak. Ami addig 'őszinte érdeklődés volt', ezentúl 'kritizáló szellemmé' és a 'hit hiányává' alakul át. A vének nyomoznak a tagok után, de nem a segítés céljából, hanem hogy indokot találjanak arra, hogy megszabaduljanak a számukra problémás egyénektől. És mindenki annak számít, aki nem hajlandó birka módjára követni az utasításokat, vagy netán nem hajlandó 'buzgó szolgálattal' maszkolni súlyos gondjait (alkoholizmus, perverzió, családon belüli erőszak stb).

Ugyanakkor évek telnek el úgy, hogy inaktív Tanúktól egyszer is megkérdeznék hogy vannak, vagy netán dobnának egy emailt nekik. Arról nem beszélve, hogy a kizártakat is meg kéne keresniük legalább évente, hát ez sem történik meg. (Lefogadom, hogy a még aktív tagoknak azt adják be, hogy ők milyen sokat megtettek a kizárt tagokért, így az a tény, hogy nem megyünk vissza a gonoszságunk mélységét mutatja :) ) Igaz, meglehet nem mindenki akarna velük társalogni - ami érthető is -, de legalább elmondhatnák, hogy ők megtettek mindent.

A trollkodásra, meg a spionkodásra bezzeg bőven van idő. Van valami izgalmas ebben, hogy nem a nyitott ajtón megyek be (vagyis kihasználom a lehetőségeket, melyek adottak...pl írok egy emailt egy 'gyenge' szellemiségűnek), hanem bemegyek inkább az ablakon, amely ugyan zárva van, na meg nem is a ki-bejárásra van, de hát az mégis csak izgalmasabb dolog...:).

Nehéz ezt a jelenséget vallásos odaadással magyarázni, inkább ráillik valami lelki nyomor, vagy torzulás.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.10.03. 10:38:57

@t.csilla: "inkább ráillik valami lelki nyomor, vagy torzulás."
Ezt nagyon jól megfogalmaztad :)
És igen lehetne "bibliai alapot" találni....Szinte mindenre lehet..ők ezt remekül értik...

2017.10.03. 15:37:38

Ez bizony a S[p]ioni Őrtorony szervezete. :-D

2017.10.03. 17:29:28

@t.csilla: Egy éve hagytam ott a szervezetet, - elkülönültem - azóta a vének egyszer sem kerestek, pedig a közelemben laknak. Éppen ma délelőtt történt meg velem az alábbi eset. A buszváróban vártam a buszra, amelyről leszállt két volt "testvérnő", és ahogy megláttak, hangosan felkiáltottak, hogy "milyen jó hogy itt szálltunk le!" és hangos "nevetéssel mentek el mellettem. Elég sűrűn, szinte napi szinten találkozom velük. Vagy hangos megjegyzéseket tesznek egymás között, vagy gyilkos megvetéssel néznek rám, más reakciót még eddig nem tapasztaltam. Amíg tanulmányozó és" normális" tanú voltam, mindig csókolgattak, szinte " gügyögtek" velem, ahogy " problémás" lettem, azonnal megfordultak, sőt elfordultak tőlem. Nem tudom elképzelni ezek után, hogy bármikor is vissza tudnék menni közéjük, ennyi képmutatás után. A köszönési tilalmat én nem is bánom, ez számomra védelem velük szemben. Eleinte nagyon kiborultam egy- egy ilyen találkozás után, de próbáltam szellemileg erősítenem magam. Azóta megismertem az igaz élő Istent, tudom hogy ki lesz felettem az Bíró, és átadtam az ő kezébe az ítélkezés jogát.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2017.10.03. 18:00:06

@D.mara: Jól tetted!

"A köszönési tilalmat én nem is bánom, ez számomra védelem velük szemben."
Igen, és sokszor a közösségmegvonás is az, mert tettek nekünk egy szívességet azzal, hogy nem állnak/állhatnak szóba velünk....
Talán néha nehéz lehet elfogadni - és nem is állítom, hogy bárkinek joga van ezt tenni, vagyis bármilyen vallás nevében szétválasztani családtagokat -, de ha úgy fogjuk fel, hogy "ez van" most, és mit tudok ebből kihozni, ami számomra kedvező, akkor megérthetjük, hogy nincs szükségünk olyan emberekre, akikben nem lehet megbízni, akik a szeretetüket feltételekhez kötik vagy akik vallásos köntösbe burkolt "kedvességgel" érzelmileg próbálnak zsarolni és fenyegetni, ha nem megyünk vissza a gyülekezetbe.

2017.10.03. 18:09:25

@D.mara:
Igaz hogy nem nekem címezted az írásodat, de teljesen megéreztem a mondanivalódat, mert átmentem ezeken, de már nagyon büszkén és mosolyogva tudok elmenni mellettük. Eleinte ciki volt, de rájöttem, nekem nincs bűnöm. Ma már annyira jó érzés elmenni mellettük, hogy az leírhatatlan.
Azt mondják nekik, hogy az én döntésem miatt nem köszönnek nekem. Hahaha.
Ezt a döntést nekik mondják! Ha a következő Őrtoronyban megjelenne, hogy üdvözölhetik az elkülönült személyeket, jönnének átkarolni. De én akkor azt mondanám, hogy sohasem ismerelek titeket. :-)
Nemám, de azért ez durva nem?

2017.10.03. 18:14:28

@Csakegyember: még egy megjegyzés. Amíg a vének a " hitehagyottak után kutakodnak az interneten, addíg megnézhetnék az aktív tanúk közösségi oldalait, mert nagyon sokat elárul az illető "szellemiségéről". De lehet hogy addig, ameddig a tanúkat a gépkocsimárkák, műkörmök, sorozatok, Avon-termékek reklámozása köti le, addig "ártalmatlanok". Nálam a biztosítékot egy kisegítőszolga testvér félmeztelen, fürdőgatyás profilképe verte ki, több száz követővel, akiknek túlnyomó része tanú. Vagy én vagyok még mindig ilyen kocka?

2017.10.03. 18:21:19

@t.csilla: köszi a válaszod. Nálunk szerencsére csak én voltam tanú, a családomból senki, nekem ezért is könnyebb a helyzetem.

2017.10.03. 19:07:28

@D.mara:
Nagyon értek minden szót. Természetesen én is így vagyok mindezzel. Már jó úton vagy, ez kétségtelen.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.10.03. 21:14:26

@D.mara: Sajnos igen, igazad van...
Amúgy azt hiszem nem voltál még a blogon, vagy legalábbis nem kommenteltél...S ha igen elnézést...De üdvözlünk....
S igen mindnyájan keresztülmentünk, s megyünk ezeken a dolgokon...A köszönés igen érdekes, hogy a szeretet jele, meg stb...Lényegében nincs bibliai alapja mert a szóbanforgó vers nem egy verbális köszönést foglal magában...Minden kultúrában a köszönés elutasítása, vagy a nem köszönés a legnagyobb megvetést hordozza magában...S ezért is viselkednek a szóbanforgó tevérnők úgy ahogy..Mert megvetnek Téged..minket..Mert ők egy kiválasztott elitt osztag..a többiek meg úgyis megdöglenek...ez árad belőlük sajnos...Engem az zavar, hogy nem köszönnek és bámulnak...már készülök rá, ha újból megtörténik, hát nyilvánosan kérdőre vonom az illetőt, hogy mit bámul ha köszönni nem akar :) ...

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.10.03. 21:18:11

@D.mara: S ha megtaláltad az utad, akkor boldog lehetsz..Mindenkinek magának kell meglelnie azt .Némelyikünknek ez hosszab időszakot vesz igénybe , megint másnak rövidebbet..De a lényeg, hogy megtaláljuk, mert " van élet az Őrtorony után" mondá a klasszikus :) ..

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.10.03. 21:23:25

@D.mara: Amúgy meg nem vagy kocka, egyszerűen mindnyájunknál mások az előzmények, a kiváltó okok, a reakciók stb..Mindnyájan más egyéniség vagyunk s így a helyes..S legfőbképpen az igazságtalanság az ami fáj..S ezt az igazságtalanságot nem szabad összekötnünk Istennel és Isten szervezetével mert akkor ez felemészti még azt is ami megmaradt belőlünk. Tudatosítani kell, ez egy ugyanolyan emberi szervezet mind a többi vállás, és nincs juguk bennünket se itélni, se kárhotatni se megszabni számunkra mi a helyes vagy éppen helytelen, se beleszólni az Istennel ápolt kapcsolatnukba...Ha ez tisztázott, akkor nem lesz baj :)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2017.10.03. 23:23:19

@D.mara:
"De még a kételkedés előtt a szervezetem már " jelzett", hogy valami nincs rendben, több súlyos betegségem lett hírtelen. Amióta otthagytam őket, azóta javult az állapotom."

Igen, ez elég tipikus.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.10.04. 16:36:17

@D.mara: Nyugodtan írd ki magadból..hiszen ezek a blogok, posztok ezért vannak..mi magunk is többek között ezért csináljuk..hogy kiírjuk magunkból.. :)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2017.10.05. 09:31:11

@D.mara: Igen, ezért szervezkedünk itt, hogy legyenek ilyen fórumok azoknak, akik korábban tagok voltak, vagy bármi módon érintettek az ügyben. Legyen hol ventillálni, megérteni dolgokat, utólagosan is. Számomra az egyik legnehezebb dolog volt, hogy egyszerűen nem értettem a velem történteket, még évekkel azután sem, hogy elhagytam a gyülekezetet. Tudtam, hogy ezt így nem akarom, képtelen vagyok vele azonosulni (a szervezetem nekem is jelzett!!!), de évekig csak főttem a saját levemben, mert ismeretek hiányában nem láttam át a történteket.
Ezek a háttérinformációk, melyek szükségesek a továbblépéshez, leginkább a volt tagoknál érhetőek el. Nem csoda, ha a szervezet teljes erővel démonizálja ezeket az embereket és az írásaikat! Ez a legnagyobb bűn, amit valaki elkövethet! Minden más bocsánatos: csalod a párodat fűvel-fával? Nem gond, amíg "megbánod"? Titokban piálsz? Hát ki nem tökéletlen? Gyermekeket molesztálsz? Na és, Jézus érted is meghalt....na meg ha felnő a gyerek, majd úgyis elfelejti, vagy ha nem, akkor 'majd megbocsájt', ha meg azt sem, akkor ő lesz kizárva. És folytathatnánk.

Ha valaki elhagyja a szervezetet, de nem végzi el a saját kutatását a szektás manipulációs módszereiről, és a nem tudatosítja a saját sérülékenységét, AMIÉRT őt megtalálták ezekkel a manipulációkkal, akkor a tanok úgy vannak felépítve, hogy a közösség jelenléte nélkül is - sőt pont annak köszönhetően, hogy kizárták - tovább rombolhatják az egyént. Olyan ez, mintha valakit eltalálna egy nyíl, amit hiába távolítanak el, annak mérge benne marad a testében és tovább dolgozik.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2017.10.05. 09:52:10

@D.mara: "Egy éve hagytam ott a szervezetet, - elkülönültem - azóta a vének egyszer sem kerestek, pedig a közelemben laknak."

Engem úgy nem kerestek a vének 6 éven keresztül, hogy nem voltam elkülönülve, hanem elvileg még testvérnő voltam. Igaz, nem jártam gyülekezetbe, mert képtelen voltam rá (sugárba hánytam, amikor el akartam menni). Ezt tudták a vének is, sőt az akkori utazó saját maga javasolta nekem, hogy ilyen helyre ne járjak, mert ez a gyülekezet veszélyes. Persze úgy kezelve a problémámat, mintha az egy elszigetelt eset lenne, amilyenről ő még sosem hallott, és ami 'nem történhetne meg Isten szervezetében'. Ennek ellenére senki nem keresett 6 éven keresztül. De egyszer csak hirtelen "érdeklődni kezdtek" irántam, mert szerintük én 'paráznaságban élek', jóllehet semmit nem tudtak a helyzetemről. Akkor megkerestek - pontosabban üzentek -, hogy akarnának velem beszélni. Én visszaüzentem, hogy ugyan miről, és miért éppen most, mert eddig nem akartak, felőlük a tappancsomat is feldobhattam volna, és most ők akarnak ítélkezni felettem? Egyértelmű volt, hogy nyomoznak utánam, és baromira nem érdekli őket, hogy mi van velem, viszont szeretnének hivatalosan is megszabadulni tőlem valahogyan. Mivel elutasítottam a velük való társalgást, így kiközösítettek a jelenlétem nélkül, még pedig hitehagyásért (ezt jóval később tudtam meg, mert abban az emailben nem közölték az okot, mint ahogy a fellebbezés lehetőségét sem). Ebben az a nevetséges, hogy fogalmam sem volt arról, hogy milyen hitehagyást követtem el, hiszen akkor még nem is olvastam egyetlen "hitehagyott" irodalmat sem, és nem tudtam, hogy milyen tettemet vagy kijelentésemet értékelték hitehagyásnak, ami miatt kizártak.
A "hitehagyott" blogokat a kizárásom után kezdtem csak el olvasni.
süti beállítások módosítása