Harcostársi levél
2017. március 13. írta: Egonymus+

Harcostársi levél

Kedves Olvasó!

Eljutott hozzánk egy levél. Közreadjuk, mivel a szólásszabadság alapvető joga bárkinek. Mi nem kívánunk senkivel harcolni. Ezen irományt nem kívánja blogközösségünk egyöntetűen minősíteni. Egyéni véleményünk természetesen lehet a levél tartalmát illetően. 

Várjuk olvasóink hozzászólásait!

harcostars_2.jpg


























 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr6412336209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.03.14. 11:54:35

Tisztelt Blogközösség!

Megdöbbent és nagyon sajnálom, amit most itt olvastam. Nem tudom, hogy ki ennek a levélnek az értelmi szerzője, de abban azért eléggé biztos vagyok, hogy nem a jehovatanui.blog.hu jelenlegi szerkesztői, vagy adminjai.

Azt, hogy egykor milyen nagy élet volt Johnny blogján, azt hiszem senki sem vitatja, de ennek voltak időnként árnyoldalai is, ha valaki figyelmesen olvasott. Időközben sok minden megváltozott, sok minden történt, jó és kevésbé jó dolgok is.

A levélíró az üzenetében sajnos néhány dologban egy alternatív valóságot mutat be, de mondhatjuk úgy is, hogy csúsztat, provokál. Én külsősként nem szólhattam és nem is szóltam hozzá ehhez a kezdeményezéshez, de az itt folyó munkát elismerésre méltónak és áldásosnak tartom. Nem is így kívántam először hozzászólni a blogotokon, de ha már itt vagyok, akkor csak további sok sikert, kitartást és türelmet tudok kívánni nektek, lehetőség szerint minél nagyobb békességben!

A levél tartalmától tehát teljes mértékben elhatárolódom, és ilyen módon én nem kívánom Johnny blogjának "népszerűsítését". Arra a kérem a hozzám hasonlóan gondolkodókat, hogy ha tehetik, ők is jelezzék ezt itt.

2017.03.14. 13:31:06

Én ha már megkért a levélíró, méltatom Johnnyt (véletlenül sem "Johhnyit", ahogy ő írta, mert legalább annyira tiszteljük meg, hogy a nevét rendesen leírhuk).
Szóval én nagyon nagyra becsülöm a hosszú évek kitartó munkáját, amit a blogjába belefektetett. Ő volt az országban az első, aki nagyon színvonalasan közvetített friss híreket, fordított le olyan cikkeket, amik túlzás nélkül mondva ezreknek segítettek. Önzetlenül mondott le szabadidejéről a felvilágosítás érdekében. Emlékszem, hogy én is évekig csüngtem minden nap olvasva az elérhetővé tett anyagokat, hozzászólásokat. Felbecsülhetetlen életmentő értéket tett le az asztalra, és én ezúton is köszönöm ezt neki.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2017.03.14. 14:51:36

@Marci kérdez: Ez így igaz, ahogy írod. Ha Johnny blogja nem lett volna, én se lennék ma sehol. Vagyis tudom hol lennék :D
@Columba: Személy szerint biztos voltam benne, hogy nem tőletek indult, egyéni kezdeményezés lehet. De a lényeg, hogy a két blog nem versenyezik egymással, hanem kiegészítik egymást.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.03.14. 17:06:30

@Columba: Szervusz, köszönjük, hogy nyilvánvalóvá tetted vélményed, és elhatárolódtál a fenti levéltől, ez sokak jelent számunkra....

Jónás_ 2017.03.14. 18:16:36

Én szoktam itt is hozzászólni, remélem ezekkel már korábban is jeleztem, ha közvetetten is, hogy kedvelem, követem és elismerem az itteni csapatot és személyes blogjaitokat is. Egy pár nappal ezelőtti chatelés alkalmával Joker egy szóval sem neheztelt más blogokra. Megköszönte, hogy továbbvisszük, ill. fenntartjuk a blogját ahogyan lehetőségeink engedik, semmilyen negatív megjegyzése nem volt sem az ő blogjára és ahogy megállapíthatom, egyáltalán nem tekinti konkurenciának a többit sem. A fenti levélen szerintem ő is megdöbbenne.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2017.03.14. 18:21:16

JJ blogja valóban sok szempontból alapvető a magyar felületeken. A valamikori "nagy élet"-et azonban nem a közös blog rombolta szét, hanem a rengeteg és kontrollálatlan troll tevékenysége és az agresszív hitvédők/térítők megtűrése. Bár el kell ismerni JJ tevékenységét, de nem hinném, hogy 'méltó módon tisztelegni kéne az emléke előtt', már csak azért sem, mert nem halt meg. Másik oka ennek az, hogy JJ a közös blog munkájában - finoman fogalmazva - nem szeretett volna részt venni, így nem lehet annak "megtagadott atyja és alapítója" sem.

A 'nevére rárakódott gyalázat lemosása' (amit mellesleg nem az évszázadok, hanem ő maga pakolt rá) amolyan petőfisándoros, talpramagyaros felhanggal rendelkezik, de ezen nem akadok fenn, gondolom a levél íróját befolyásolta a március 15-e.

Az utolsó bekezdés minden képzeletet felülmúl a hülyeségben, így azt már szóvá sem teszem. Valahol szomorú mementót állít annak, hogy mivé válhat valaki egy fanatikus szekta tagjaként.

l.gabi 2017.03.15. 02:24:23

@Marci kérdez: "Ő volt az országban az első..." - nem akarok senkitől sem elvitatni semmi olyan méltatást, amit megérdemel, de az igazság az, hogy nem ő volt az első.

A magyar nyelvű internetes felületek közül az első volt a bikbak honlap, amelyik a maga idejében a történésekkel lépést tartva tette elérhetővé magyarul amit csak lehetett, nagy hiányosságokat is pótolva (1999-től pár évig). Amellett, hogy híreket közvetített, megismertette Greenlees-t, Chitty-t és Raymond Franzt is, valamint sok más olyan történetet, amiről magyarul előtte nem lehetett olvasni. Sokan nem is sejtik, hogy mennyi minden amit ma használnak és amire ma hivatkoznak, az onnan származik.

Abban az időben volt minimum két fontos másik oldal is, melyek 2000-ben indultak el. Az egyik Barna Zoltán lapja, amelyik az első magánszemély által egyedül működtetett oldalként indult. A másik a Ray-fordítást tartalmazó oldal, ahonnan nagyon sokan először olvashattuk el a Lelkiismereti válságot magyarul.

A blogok között fürtös már 2007-ben írt, ilyen tekintetben ő az első, noha nem csak jt-témákról írogatott.
A jtinfo 2008 márciusában indult el, csak a jt-ügyekre koncentráló felületként.
Kovács Zsolt Zsotza pedig 2009 szeptemberében jelent meg a virtuális térben a blogjával, akinek komoly érdeme van abban, hogy a neten elszigetelve létező jt/exjt akármiket és akárkiket összeterelje. Azelőtt fórumokra mentegette ki az információkat, szerintem sok mindent megmentve az enyészettől.

Netes felületként még van két oldal amit említeni kell és a bikbak előtt léteztek. 1998-ban már működött a terminal.hu, mely nem azonos a maival. Ott egy nagyon érdekes fórum volt, ami kinyomtatva terjedt még a 2000-es évek elején is.
1999-ben indult el (3 hónappal a bikbak előtt) az index ma is látható tévtanítás topicja, amelyik olyan lett amilyen, de szintén elévülhetetlen érdemei vannak. Abból is volt pár kivonat, amit kinyomtatva adtak kézről-kézre, mert még nem volt mindenkinek számítógépe otthon.

Johnny csak 2010 augusztusában jelent meg a blogjával, ami ma már lényegtelen időbeli eltérésnek tűnhet, de valójában nem az. Többen is nagy-nagy türelemmel és nem kevés reklámozással fogadtuk őt.

Nem az érdemeit akarom vitatni, csak előtte is voltak jó sokan, akik idejüket, pénzüket és energiájukat nem kímélve dolgoztak mások informálásán. Mivel az általuk megsegített emberek már túlléptek mindenen, nem fognak már ide kommentelni, hogy milyen érdemi segítségeket kaptak és mennyien (ráadásul pályázati forrásokból is segítettek másoknak, így a megsegítettek minimális száma még rekonstruálható is lenne).

Mindezektől függetlenül azt gondolom, hogy ez a levél az ő egyetértésével sem találkozna, ez csak egy konfliktust akar gerjeszteni, de szerintem ahhoz elég kevés.

l.gabi 2017.03.15. 02:28:24

@Columba: köszönöm neked én is, de ne aggódj, egyikünk sem gondolta azt, hogy nektek vagy akár Johnnynak van köze ehhez a levélhez.

2017.03.15. 05:54:53

@l.gabi:
Köszönöm Gabi hogy mindezt leírtad. Természetesen nem akartam elvenni tőlük az első címet. Kiegyensúlyozatlan voltam, mert mire én olvasni kezdtem, őt olvastam csak nagyon hosszú ideig. Számomra és velem együtt sokak számára, mert én az "újkori létszámcsökkenés" legelejei vagyok. :-) Nekem ő volt az első, és az elsőszámú. Így lenne helyes a mondadom. Amikről említést tettél, azokról sokáig nem is tudtam. Sőt van köztük olyan, amiről most sem tudok. De ez az én hibám.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.03.15. 07:37:30

@l.gabi: Az az igazság, én nem is akartam, hogy ezt a levelet kifügesszük, mint olyat amit erre méltatlan, méltatlan vele egyáltalán foglalkozni. De társaim úgy döntöttek, kiteszik..És látva a kommentekből, Columba, Jónás...nagyon jól tették...okosak voltak...mint általában :) Ugyanakkor látva azt is, hogy ez mihez vezetett, gondolok az öszefoglôalóra Gabitól, mikor is röviden öszefoglalta a blogok történelmét..hát ez nem is lehetett volna jobb...Mondanám nagyszerű, hogy így alakult, s lényegében ez az évforduló s a vele kapcsolatos események generálták ide az oldalra ezt az összefoglalót, ami legalább említést tesz a nevezettekről... Az említettek sokat jelentenek sokakanak. Így méltó és szükséges volt róluk így " megemlékezni"..Köszönöm szépen..

keresemazutam 2017.03.15. 09:29:16

@Csakegyember:

Jó hogy kitettétek!

Így legalább mindenkinek világos lehet, hogy senki nem ásta elő a csatabárdot, valaki ("Harcostárs") pedig vegye elő a békepipát!

kócsag 2017.03.15. 16:00:42

Ezt a levelet a szerzője sem vette komolyan. Elment a nap fele és még nem írt ide egy árva betűt sem.

kócsag 2017.03.15. 16:18:03

@l.gabi: mint egyike az egykori bikbak szerkesztőinek, köszönöm neked ezt az áttekintést. Jó lenne ezt egyszer részletesebben is olvasni más szemével, hiszen elfogult vagyok.
JJ blogja nagyon sok egykori bikbak-anyagot is lehozott aminek nagyon örültem. Sajnos az alatta lévő kommenteknek annyira nem mindig, de más a vérmérsékletünk. Huszonévesen, frissen kilépőként még bennem is több volt az indulat, idővel mindenki alakul valamerre.

Ontopicra váltva, a levelet szintén megkaptam. Az enyémet Szegeden adták fel. Sokat költhetett rá a harcos testvérünk, nem értem mi a célja. Biztos valami ellentétet akar szítani, de aki ismeri az exek, kételkedők, ébredők világát akár egy kicsit is, az kell tudja mennyire kevés pár ilyen sor. Ezt szerintem nem szervezeten kívüli, a mifajtánkat jól ismerő ember írta, Bárki sokkal ügyesebben és értelmesebben meg tudta volna oldani közülünk.

l.gabi 2017.03.16. 07:12:48

@Marci kérdez: Nem a te hibád, hanem eddig még soha nem voltak megírva. Ahogyan Csaba is írta, egyszer pótolni kellene.

l.gabi 2017.03.16. 07:13:54

@Csakegyember: @kócsag: észre sem vettem mi lett belőle, csak most.
Szívesen :)

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2017.03.16. 08:46:14

@l.gabi: Jó volt betekintést nyerni az exJT-s ellenállás internetes történelmébe. Ezt még nem láttam így összeszedve. :)
Annyira halványan emlékszem, hogy szervezeti szinten kb. a 2000-es évek elején lehetett már hallani az internet eme veszélyforrásairól, noha sokunknak nem volt még saját számítógépe, internetünk pedig pláne nem, de beszéltünk, hallottunk róla :)
Valamint azt, hogy úgy 2007,2008 körül- ez jobban előtérbe került és a kongresszusokon visszatérő témává lett, előadásokban és demonstrálásokban, különböző körítéssel. Ez valószínűleg az internet mindenki számára elérhetőbbé tétele miatt történt és az miatt, hogy ezzel a lehetősséggel természetesen az EX-ek is elkezdtek élni. Ha olvasom a hazai időrendi áttekintésed, akkor látszik, hogy nem is alaptalanul rezelt be a szervezet az említett időszakokban.

l.gabi 2017.03.17. 06:28:09

@kingdom: volt nemzetközi jellege is, mert az internet veszélyeitől való óvás az éves í"oktatási terv" része volt. Amikor elindult az első honlap, akkor küldtek a gyülekezeteknek egy figyelmeztető levelet. Kissé késve reagáltak rá, de felolvasták minden magyarországi gyülekezetben.
süti beállítások módosítása