Kérdőív ahhoz, hogy soha, de SOHA ne essünk ugyanabba a hibába
2016. június 10. írta: kingdom

Kérdőív ahhoz, hogy soha, de SOHA ne essünk ugyanabba a hibába

job_decision_1.jpg

A következő kérdéssor bármily meglepő nem kifejezetten Jehova Tanúi sajátosságait kívánja beazonosítani. Ha mégis találunk egybeeséseket a tanúkkal, az csakis a véletlen műve lehet :)  Ami viszont mindenképpen jó lenne ha megmaradna bennünk, miután átnéztük az összes pontot. Soha többé ne essünk ugyanabba a hibába!

1.PNG

2.PNG

3.PNG

4.PNG

5.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr518796780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.06.10. 09:15:23

@nicku: Ami meglepő, hogy ugyan ez a lista több német oldalon is meg található a totalitárius vallások (szekták) leleplezése képen.Konkrétan az egyik német oldalon ezzel a listával, a muszlim törekvéseket szeretnék vele leleplezni. De, hogy ez rá illik a tanúra is itt-ott ? Csak is véletlen lehet. :)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.06.10. 13:46:27

@kingdom: Nem teljesen véletlen, mivel a totalitárius csoportok mind ugyanazon az elven működnek, csak a szóhasználat és a "körítés" különbözik.

A vita azzal kapcsolatban lehet, hogy melyik csoport vagy irányzat nevezhető totalitáriusnak (vagy szektának) és melyik nem. Mert akik elutasítják az elnevezést, azok a pontokban megemlített problémákat is tagadják. Pl a Jehova Tanúi a kívülállóknak első ránézésre nem annyira tűnhetnek kontrolláló csoportnak, mivel a kifelé történő kommunikációban mást mondanak, mint ami a valóságban történik. Steven Hassan, aki nemzetközileg elismert kultuszkutató, eleinte nem sorolta őket a destruktív kultuszok közé. Később változtatott a véleményén, mivel volt tagok elmondták neki, hogy miképp történnek a dolgok a valóságban.

l.gabi 2016.06.13. 07:09:18

Az a vicces, hogy ez sok politikai csoportra is stimmel

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2016.06.13. 13:39:32

Végül is mindegy kire illik rá,politikai vagy csupán vallásszervezetre, a cikk végszava szerint, ha csak egy is, az-az csak 'egy' is ráillik egy bizonyos csoportra akkor már VIGYÁZZ -ni kell :)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.06.13. 18:13:20

@l.gabi: @kingdom: Az ember hajlamos lehet azt gondolni, hogy nem is érdemes semmilyen csoporthoz sem csatlakozni, mivel valamilyen mértékben előbb-utóbb ugyis tapasztalni fog olyat, ami szektásságra, destruktívitásra utalhat. Nyilván túlkapásokra bárhol lehet számítani, no meg egy kökemény szektás tapasztalat után mi magunk is hiperérzékennyé válhatunk, és párhuzamokat fedezhetünk fel a korábbi tapasztalataink és a jelenlegiek között. Hangsúlyozom bármilyen csoportban.
Itt jön be az, hogy maga az egyén hogyan áll a kialakult vagy kialakulóban levő problémához. Ki tud-e állni önmagáért, hajlandó-e kommunikálni, vagy csak némán szenved, "áldozatot csinál magából", netán figyelmenkívül hagyja a figyelmeztető jeleket, mivel a guru/lelkiatya/prédikátor stb "olyan kedves"?
Én jártam úgy, hogy egy tanfolyamon vettem részt egy jól ismert trénernél, így hallgattam az anyagait és Face-en is kaptam tőle értesítéseket. Jó és hasznos gondolatai voltak, szerettem hallgatni, olvasni őket. Egy idő után azonban azt vettem észre, hogy a Face-en nyilvánosan kibeszél másokat, kéretlen tanácsokat osztogat azzal kapcsolatban, hogy ki milyen témát osztott meg, és akik ki merte kérni magának ezeket a beleszólásokat, azt kitiltotta különféle puffogások közepette. Ez ugye ismerős volt valahonnan, így szépen lezártam a vele való kapcsolatot (azt hiszem, sikerült magamat is kirúgatnom vele, de hát annyira nem zavart a dolog, mert ha nem történt volna meg, akkor én tiltottam volna le az üzeneteit).

Összegzésként elfogadtam, hogy életem egy szakaszában sokat tanultam tőle. Tudomásul vettem, hogy ő is egy ember és lehetnek problémái, amiket ha nem kezel megfelelő mértékben, akkor automatikusan kivetíti azokat másokra. Akartam én ilyen vetítővászon lenni neki? Nem, azon már túl vagyok, így nincs szükségem az ilyen játszmákra.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.06.14. 16:25:39

Nagyon jó....s még jobb az ilusztrációkkal.....de a lényeg elgondolkodtató..Igen ha már csak egy is....vallás ..politika de találkoztam üzleti közösséggel is ilyen tekintetben....rájuk is illet egy pár dolog..

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.06.14. 19:52:59

@Csakegyember: Persze, a politika, a kereskedelem és a szekták kéz a kézben járnak ezen a téren.
süti beállítások módosítása