Jehova Tanúi: „A lelki törést fogják meg, és azzal húzzák be az embert” | 24.hu
2018. október 21. írta: kingdom

Jehova Tanúi: „A lelki törést fogják meg, és azzal húzzák be az embert” | 24.hu

Interjú egy házaspárral akik 40 évig voltak a szekta fogságában.

Forrás: 

https://24.hu/

Közzététel: 2018 Október 13.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr6314313417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazság Kereső 2018.10.24. 11:29:54

Mikori felvétel? Kifelejtetted a forrás linkjét! :)

Igazság Kereső 2018.10.29. 21:26:54

@Igazság Kereső: Találtam egy cikket. Az unterjúban szereplő hölgy te vagy-úgy értem ezen blog tulajdonosa és kezelője?
24.hu/kozelet/2018/05/06/ki-lehet-ebbol-jonni-csak-nagyon-nehez-csaladon-beluli-eroszak-a-jehova-tanuinal/

Személy szerint én is rengeteget mesélhetnék a jómagam, és a családtagjaim által átélt szörnyűségekről! Nem csak a szüleim,de már az ő szüleik idejében is elképesztő dolgok történtek! A nővérem már évek óta nem Tanú,én még csak nem rég ébredtem fel, vagy ébredezem, jobb szó rá, mert ez nem tudom meddíg fog tartani! Vannak olyanok,akik sajnos sosem akarnak felébredni... Még szörnyűségek árán sem!

Igazság Kereső 2018.10.29. 21:26:56

@nicku: Én tulajdonképpen mindennel egyetértek, amit a volt Testvérnő mondott,egy kivétellel. Mikor beszél a két lányáról,azt mondja,hogy az egyiket amiatt közösítették ki, mert "világihoz" ment hozzá. Ez nem törvényes eljárás,mert alapjába véve nem jogalap a kiközösítésre. Rokonom máig Tanú, holott "világhoz" ment hozzá, már Tanúként. Semmi baja nem lett. Bár megbélyegzésnek volt kitéve évekig, talán még ma is sokak részéről, mondván,hogy hűtlen Jehovához, meg aki ebben hűtlen,az másban is az... Tehát, begbélyegzés,újjal mutogatás és pletyka megy ezerrel, de nem lehet valakit csak emiatt kitenni. Nem lehet, hogy az interjúban valamit nem mondanak el őszintén? Mi van , ha a kedves lánya paráznaság vádjával lett ki közösítve,csak azt már kínos elmondani?! Én nem tudom.... Mindenesetre furcsa. Bár... Most jobban átgondolva, ez gyülekezet függő is, mert a helyi vének hozzáállására, mondhatni szimpátiájára vagy zsigeri útálatára van bízva az ilyen s ehhez hasonló ügyekben való állásfoglalás, illetve intézkedés mértéke. Ha útálnak, ki akarnak valakit tenni,szószerint a semmiért is kitesznek bárkit bárhogyan, bármikor! Lehet igaz,amit mond... Nem tudni.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2018.10.29. 21:52:08

@Igazság Kereső: Szia! Lehet, hogy igazad van azzal kapcsolatosan, hogy a házaspár egyik lánya nem azért lett kiközösítve, mert világihoz ment férjhez, hanem más miatt. A gyülekezetek is különböznek hogyan alkalmazzák Pál tanácsát, miszerint csak az Úrban házasodjon valaki. Annyi bizonyos, hogy amikor én mentem férjhez egy világihoz (aki azóta is a férjem), nagyon megcincáltak érte, előadás hangzott el ebben a témában, nem szólhattam hozzá az összejöveteleken fél évig. Mások viszont semmi ilyesmiben nem részesültek. Mintha rajtam csattant volna az ostor. A vének sokszor, mint valami kiskirályok viselkednek egyes gyülekezetekben, és ha nem jössz be nekik, tesznek róla, hogy előbb-utóbb kinn találja magát a kiszemelt. Szóval, nem tudhatjuk mi történt igazából, de az egész interjú szerintem is megfelel a valóságnak.
A másik kommentedre a válaszom az, hogy az interjú t.csillával készült. Vállalta a beszélgetést, és szerintem is jól tette. Még ha kapott érte hideget és meleget is, nagy erő kell ahhoz, hogy vállaljunk egy ilyen interjút. Sokszor "szél elleni pisilésnek" hat az ilyesmi, viszont kell erről beszélni a médiában, abban bízva, hogy olvassák a Tanúk, és kritikusabban tudnak tekinteni a vezetőikre. A magyar média nem igazán foglalkozik Tanúkat érintő hírekkel, pedig igazán megtehetnék. A gyermekmolesztálás, mint ügy nem egy országban ott van a címlapokon. A hazai Tanúk mit sem tudnak arról mi folyik azokon a tárgyalásokon, pedig csak le kellene fordítaniuk a cikkeket magyarra. Több Tanú elolvasná, mert az ún. hitehagyott oldalakra úgyse mernek bemerészkedni. Csilla is biztosan fog neked az interjúval kapcsolatosan válaszolni.
Mindannyian tudnánk mesélni, mint te is. Azért vagyunk itt. Örülünk neked, hogy olvasol, kommentelsz, és ébredezel.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.10.31. 19:20:19

@Igazság Kereső:
Igen, az interjú velem készült, mivel az újságírónő kifejezetten ebben a témában keresett interjúalanyokat, mivel már írt egy cikket korábban erről. Az idős házaspár is megkereste őt, és így jelent meg velük a riport. Én sem értem pontosan, hogy hogy közösíthették ki a lányukat, amiért viágihoz ment hozzá, de lehet, hogy az idősek csak az eredményre mutattak rá - a közte levő utat kihagyták.
Elvileg, ha igazságosak akarnánk lenni, akkor azt mondhatjuk, hogy ha paráznaság történt, akkor az idősek kihagytak bizonyos dolgokat abból, ami valójában történt, így a Tanúkat negatív színben állítják be. Ha viszont még igazságosabbak akarnánk lenni, akkor pedig a Tanúknak semmi közük ahhoz, hogy felnőtt emberek kivel, mikor hogyan élnek szexuális életet egymás között, és egy ilyen dologra - mondvacsinált szabályokra hívatkozva - nincs joguk szétválasztani, sőt egymás ellen úszítani családtagokat.

Ha már annyira törődni akarnak a tagjaik erkölcseivel, akkor ne a felnőttekkel foglalkozzanak, hanem azokkal az esetekkel, ahol az egyik fél kiskorú, vagyis a szexuális kapcsolat az nem az ő választása, mert nem is lehet az. De érdekes módon ezekben az esetekben hirtelen eltűnik a "magasabb erkölcs" és a "gyülekezeti tisztaság megőrzése" iránti igény, mert ameddig csak lehet eltitkolják az ilyen eseteket, sőt a jelek szerint ragaszkodnak a pedofil tettek elkövetőihez - az áldozataikhoz már nem annyira, mert azokkal csak a baj van.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2018.11.01. 09:33:35

Igen, bar nem ez a videó fö mondandója. Ez volt az én észrevételem is amikor testvérnő paráznaságot említette. Akar, hogy is volt a kereszténység és keresztényinek lenni, nem a paráznaságra adott válaszán múlik egy közösségnek. De ez igaz más erkölcsi kérdésekre is.
A szervezet szinte mar olyan magasságokba emelte ezt a kérdést, hogy szinte a saját minőségi mércéjükké vált egy Brand jelleg ,amivel lehet példázni más keresztény egyházak fele, hogy na ugye... mi nem tűrjük meg, bezzeg a többi egyház stb. Pont ezert mi vagyunk az egyedül igaz szervezet.

El vannak tévedve és a fonalat elveszítve nemlatjak a lényeget annak amit valójában tanít az egész újszövetség.
Persze ami a bibliában olvasható ,Jézus és a parázna nö este ... az ismert "az vesse rá az első követ akinek nincsenek bűneik" valahogy a periféria szelére lett taszítva a bibliából és nem is lehet vele érvelni, mert a koraibb kéziratokban nem található meg. (Csak egy szép sztori) :)

Úgy hiszem ,egyáltalán nem az ítélkezésre és a bün keresésre való érzékenység a kereszténység lényege. Pedig a tanuknál pont ez az ami kidomborodik, persze erről egy újonnan csatlakozónak fogalma sincs, csak később tapasztalja meg ezt. Meg én is magam előtt latom azokat az összejöveteleket ahol a gyülekezeti könyvtárat átminősítették kihallgató szobává, és mindenki tudta, hogy ha oda ha kettő vén bemegy egy testvérrel akkor "csontozás" van.
Mindez egy nagyon rossz légkört teremtett, no-de a tiszta szervezet mindenek felett cél érdekében kellett ezt megtenni.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a paráznaság egy jó dolog. De a tanuk nincsenek felhatalmazva ennek kezelésére, és úgy pláne nem ,ahogyan ezt ök gyakoroljak. Felrúgva egy sor emberi jogot és Bibliai tanítást, nem beszelve a kettős mércéről.

Igazság Kereső 2018.11.03. 12:48:16

@t.csilla: "Ha viszont még igazságosabbak akarnánk lenni, akkor pedig a Tanúknak semmi közük ahhoz, hogy felnőtt emberek kivel, mikor hogyan élnek szexuális életet egymás között, és egy ilyen dologra - mondvacsinált szabályokra hívatkozva - nincs joguk szétválasztani, sőt egymás ellen úszítani családtagokat."

Ebben nem értek egyet! Most az egyenletből hagyjuk ki,hogy Isten szervezete-e vagy sem. Alapjában véve a paráznaság BIBLIAI ALAP a kiközösítésre! Cseppet sem mondva csinált indok-ahogy fogalmaztál! Ha ezt vitatjuk,akkor a Biblia hitelességét és legitimitását vitatjuk. Akkor csinálhatunk, amit akarunk, akkor a Biblia nem számít? Én nem így gondolom. Már ha elfogadjuk Isten szavának, vagy tovább megyek, egyáltalán hiszünk Istenben. Az első századi keresztény közösség is eltávolította a paráznákat a közösségükből. Nekik se volt hozzá közük? Tegyük fel,hogy nem volt. De egy Isteni követelmény volt,ha amennyiben ennek nem feleltek meg, a közösségnek joga s kötelessége volt a személyt eltávolitva tisztán tartani a közösséget. Nem akarok egyenlőséget vonni az első századiak és Jehova Tanúi között. Csak tisztázni szerettem volna a kérdést. A pedofil ügyek kezelésével kapcsolatban tökéletesen egyetértek veled!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.11.03. 12:48:17

Szerintem is az a legfontosabb része az interjúnak, hogy a lányukat azért közösítették ki, mert hozzáment egy világihoz

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2018.11.03. 13:15:45

@sefatias: Ugyan Sefa, ezt te se mondod komolyan! Végig arról beszélnek, hogy 40 év után jöttek arra rá, hogy félre lettek vezetve a tanítások által, ezért jöttek ki. Az interjú fontos részlete, hogy megemlíti a néni lánya kiközösítését, de nem ez a legfontosabb része. Persze, nem tudjuk, hogy történt-e paráznaság vagy nem, de szerintem nem is ez a lényeg. Úgy tűnik a lány nem ment vissza a Tanúk közé kiközösítése után. Még az is lehet, hogy a lányuk kizárása indította el a szülőket azon az úton, hogy elgondolkodjanak a többi tanítás helyességén. Ki tudja mi történt valójában? A lényeg, hogy a házaspár észrevette azokat a manipulációs technikákat, amikkel a szervezet dolgozik, és benn tartja a tagjait, ők ennek ellenére 40 év után mertek egy nagyot lépni, még ha most nehéz is nekik.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.11.03. 16:18:31

@nicku: :) látom nem érezted az iróniát a hangsúlyozásban :)

Igazság Kereső 2018.11.03. 18:56:29

@sefatias: @nicku: Ezt írtam: "Én tulajdonképpen mindennel egyetértek, amit a volt Testvérnő mondott,egy kivétellel. Mikor beszél a két lányáról,azt mondja,hogy az egyiket amiatt közösítették ki, mert "világihoz" ment hozzá. Ez nem törvényes eljárás,mert alapjába véve nem jogalap a kiközösítésre. " Én nem próbáltam meg azt a látszatot kelteni, hogy ez lenne az interjú legfontosabb része! Mindenesetre szemetszúrt, hogy itt, vagy nem épp úgy történt valami, ahogy elmesélik,vagy pedíg a helyi felvigyázók túlkapásáról lehet szó. Ha nem az utóbbiról volt szó,akkor viszont Tanúk ide vagy oda, igazságtalan rosszhír keltésről volna szó! Az némileg rontaná a két idős hitelesség, és a jó szándékukba való bizalmat. Sajnos, lehet, hogy a vének túlkapásáról van szó, sokan éltünk már át ilyet, hogy igazságtalanúl ítélték meg a helyzetünket. Nem tudjuk, mi történt. Nem mondanám én sem, hogy ez az interjú legfontosabb mozzanata, de a fontosabbak között van, mert egyik vagy másik irányba billentheti a mérleget. Legfontosabb szerintem is, hogy rájöttek, hogy hol vannak, ám későn de mégis ki tudtak menekülni! De sosincs békés, és tiszta kiút!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.11.03. 18:56:31

@nicku: :) hát elég nehéz hangsúlyozni :)

alvirág 2018.11.25. 17:00:00

@Igazság Kereső: Nem lehet, hogy az interjúban valamit nem mondanak el őszintén?
Valóban igy van. Ismerem a családot vagy 35 éve személyesen. Igaz történetet mondtak el, de a kisebbik lánnyal kapcsolatban nem mondtak igazat. Többet nem mondok, mert nem akarom ezt a régi történetet kiteregetni. Amúgy jó fejek voltak az öregek, szerettük őket.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.11.26. 10:12:14

@alvirág: Most hogy mondod, valami rémlik nekem is, mert ezt a történetet - teljesen más miatt - valaki megírta nekem. Csak hirtelen nem tudtam a kettőt összerakni.
Ennek fényében "enyhe túlzás" azt kijelenteni, hogy a kisebbik lányukat azért közösítették ki, mert egy világihoz ment hozzá (még akkor is, ha a kizárásra esetleg valahogyan ezt az okot húzták rá). Sajnálatos, hogy ilyen miatt fogják ezt az egyébként jó riportot a Tanúk hiteltelennek tartani.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2018.12.15. 11:21:45

@alvirág: Ezek az emberek az arcukat adtak a videóhoz felvállalva mindannak kockázatát amit meg is említettétek. A szervezeti normáktól, szabályoktól eltérően talán a lányukkal kapcsolatos kijelentést abból a szempontból fogalmaztak meg ,ahogyan ezt ők személyesen megéltek ,vagy esetleg értelmezni tudták azt visszamenőleg.
Mindenesetre a szervezetben hozott ítéleteknek sokszor több olyan éle is van, amivel még maguk a vének sem tudnak sokszor megnyugtatóan egyetérteni, elfogadni. A sértettek pedig sokszor éreznek részrehajlást, meg nem értést az ítéletekben amit kénytelenek úgy elfogadni ahogy van.

Külső megfigyelőknek sokszor még ennyi sem jut egyik másik ítéletből, hogy úgy értelmezzek a történéseket ahogy kell. Csak szóbeszédre vagy személyes megfigyeléseikre hagyatkozhatnak.
Ettől eltekintve, a videó szerintem elérte célját amit közölni akart.

alvirág 2018.12.15. 23:14:35

@kingdom: Kedves Kingdom, nem kell őket védened, mert nem akartam őket bántani. Kedves emberek voltak mindig és szerettem őket. Amit mondtam, azért mondtam, mert valaki felvetette, hogy talán más lehetett a kisebbik lányuk kiközosítésének oka. Ennyi és nem több.
Egyébként Csillának teljesen igaza van. Mindenki aki ismeri őket és megnézte a videót, erre az egyetlen mondatra reagált csak, és ettől lett hiteltelen számukra a mondanivaló. Nem azt nézték, hogy 99 százalékban igazat mondanak, hanem arra az egyetlen mondatra reagáltak, amiről mindenki tudja hogy nem igaz. Nagyon sokan ismerik őket és tudják mi történt 3o évvel ezelőtt. Andrea rendesen kiverte a biztosítékot mindenhol nemcsak a gyülekezetben és egy ilyen eset kiverné ma is . Ami akkor történt azt nem lehetett csak egyféleképpen megélni, és értelmezni. Szándékosan nem akarok részleteket írni, mert ha Berci bácsiék nem akartak beszélni róla, akkor nekem nincs jogom utólag kiteregetni a szennyest.
Én erre a cikkre többet nem reagálok, mert akik nem ismerik a részleteket, azok hiába beszélnek talánokról, meg valószínűkről. Ott, akkor a helyzet egyértelmű volt és kész. Ma is az lenne.
A videó nagyszerű és csak csodálni tudom őket, ahogyan felvállalták a nevükkel, arcukkal, tudva azt, hogy rengetegen ismerik őket. Sajnálatos, ahogyan Csilla írta is, emiatt sok Tanú hiteltelennek tartja ezt a nagyszerű videót. Én a részletek ismeretében sem tartom annak és tiszta szívből kívánok nekik nyugodt boldog nyugdijaséletet a szervezeten kívül. Nagyszerű emberek voltak, és ma is azok.

kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2018.12.16. 14:07:33

@alvirág: köszi a reagálást, "Én a részletek ismeretében sem tartom annak és tiszta szívből kívánok nekik nyugodt boldog nyugdíjas életet a szervezeten kívül. Nagyszerű emberek voltak, és ma is azok."
Igen ezt szerettem volna elérni, ... Több van abban a videóban ,mint az a bizonyos részlet.
süti beállítások módosítása