Jehova Tanúi vénjei nyomást helyeznek a nem hívőkre, annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak
2017. november 07. írta: nicku

Jehova Tanúi vénjei nyomást helyeznek a nem hívőkre, annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak

Ifj. Robert Weslowskinak (Bob) hívnak és az arizonai Tucsonban születtem. 1996-ban, apám, Robert, aki akkor 72 éves volt, a helyi kórház sürgősségi osztályára került erős gyomorfájások miatt. Ez nem volt szokatlan számára, ugyanis egész felnőtt korában szenvedett a gyomorfekélytől. A fekélye ellenére apám jó egészségi állapotnak örvendett és aktív életet élt. Abban az időben, amikor apámat bevitték a kórházba, egyedül élt, mivel édesanyám az előző évben meghalt. Olyan ember volt, aki szeretett egyedül lenni, és az ideje nagy részét otthon töltötte.

Anyám aktív Jehova Tanúja volt, a feleségem is több, mint ötven éven keresztül, valamint jómagam is huszonöt éven át. Apám nem volt Jehova Tanúja, de olyan hosszú ideig élt együtt Tanú anyámmal, hogy a tanítások az évek során beivódtak a gondolkodásába. Egy ideig egy helyi testvérrel tanulmányozott, aki eljárt hozzá. A bibliatanulmányozások soha nem végződtek keresztelkedéssel. Az összejöveteleken nem vett részt, de azt sem ellenezte, ha a felesége eljár azokra.

14102321_10209959716454019_6629312241427198868_n-300x293.jpg

           Sophie Weslowski, Robert Weslowski Sr., Robert Weslowski, Larry Weslowski

 

Apámat felvették a kórházba, és a diagnózis után megállapítást nyert, hogy valóban a fekélye okozza a problémát. Tulajdonképpen súlyosan vérzett. Számos további vizsgálat és konzultáció után az orvosok úgy döntöttek, hogy azonnali vérátömlesztésre és valószínűleg sebészeti beavatkozásra van szüksége a vérzéses fekélyek eltávolítására, máskülönben elvérzik.

Az orvosi személyzet áthelyezte apát megfigyelésre az intenzív osztályra, mivel az állapota egyre romlott. Különösen a vérszintje csökkent gyorsan. Az apám nagyon gyenge volt, ez idő tájt alig volt tudatánál. Az orvos konzultált velem és azt mondta, hogy apámnak gyorsan vérre lenne szüksége, és korrekciós műtétre, hogy megállítsa a vérzést. Apa vérszintje olyan alacsony volt, hogy transzfúzió nélkül nem lehetett volna megműteni, minden bizonnyal meghalt volna.

Megpróbáltam apámmal beszélni, hogy tiszteletben tartsam a kívánságát, ő halkan, gyenge hangon azt mondta nekem: ”Tedd azt, ami szerinted a legjobb.” Persze, az orvosok nekem azt mondták, hogy a “legjobb” az lenne, ha apám vérátömlesztést kapna, így a vérszintjét magasan tudják tartani a műtét alatt, hogy életben maradhasson. Vérvesztesége jelentős volt. Ekkorra apám már nem volt olyan állapotban, hogy aláírja a formanyomtatványokat a vérátömlesztéshez vagy az operációhoz, így az orvosok hozzám fordultak, hogy ehhez én járuljak hozzá írásban. Teljesen össze voltam zavarodva. Egyrészt, egy “Vérkártyát” hordtam a tárcámban, másrészt apámnak, aki nem volt Jehova Tanúja nagy szüksége lett volna arra a vértranszfúzióra és műtétre, különben meghal.

Szembesültem ezzel a lehetetlen döntéssel. Elhagytam a szobát, hogy átgondolhassam a dolgokat, kimentem a kórházból, hogy helyet találjak az elmélkedésre. A helyi vének már korán reggel felkerestek, hogy erősítsenek. Felhozták a vér szentségét és Jehova törvényeit a vérátömlesztés ellen, és, hogy be kell tartsam ezeket a törvényeket ahhoz, hogy elnyerjem az örök élet jutalmát. Ahogy végeztek a küldetésükkel, hamar el is mentek, emlékeztetve a Jehova iránti kötelezettségemre.

Tanúsíthatom, hogy a Királyságtermekben, amikor a vének kiosztják a Vérkártyákat, kérve a tagokat, hogy írják alá a vér elutasításáról szóló kártyákat, hogy tanúsítsák az aláírásokat, az nagyon távol van attól, amikor a kórházban veled szemben az ágyon egy családtagod haldoklik, az orvosok pedig elmondják, hogy vértranszfúzió nélkül az apád meg fog halni. Döntenem kellett az életéről, nem csak rólam, és az én életemről. Ő az apám volt. Haldoklott és “igent” kellett volna mondanom? Vagy igazságos lett volna “nemet” mondani, amikor az apám nem is volt Jehova Tanúja? Vajon vérbűnnel terhelt leszek Jehova előtt, ha hagyom, hogy az orvosok vért adjanak neki? Nem tudtam mit tegyek.

13427939_10209387308184170_8775342942701069466_n-300x300.jpg                                               Larry Weslowski & Robert Weslowski

 

Nem tudtam róla, hogy a testvérem, aki nem volt Jehova Tanúja és 100 mérföldre élt tőlünk, épp akkor érkezett a kórházba. Amikor visszatértem az apám szobájába, a bátyám jött ki onnan, megölelt, és azt mondta, hogy nagyon sajnálja, de engedélyt adott a vérátömlesztésre és a műtétre. A testvérem és az apám nem voltak túl közel egymáshoz. Inkább rám támaszkodott, különösen, miután az anyánk meghalt. A bátyám tudta, hogy Jehova Tanújaként nem hiszek a vérátömlesztésben, és rosszul érezte magát amiatt, amit a hátam mögött tett. De azt is tudta, hogy ő megteheti azt, amit én nem - megadni a szükséges engedélyt a transzfúzióhoz. Elmondhatom, ahogy öleltem a testvéremet, és a könnyeink lefelé gördültek az arcunkon, éreztem azt a hatalmas megkönnyebbülést, amint ezt a terhet levette a vállamról. Nagyon nehéz volt szembenézni ezzel a döntéssel. Magamon kívül voltam.

Amikor a bátyámmal visszamentünk az intenzív osztályra, az orvos a szó szoros értelmében az apám tetején próbálta megtalálni a vénát, ami még nem durrant szét, hogy behelyezze a tűt a vértranszfúzióhoz. Az orvosnak végül sikerült egy vénát találnia a nyakában. Ez volt az utolsó lehetséges hely. Apánk megkapta a vérátömlesztést, és a műtét is sikeresen zajlott le. Nem éreztem bűntudatot. Igazán nem tudom milyen döntést hoztam volna, ha azt egyedül kellett volna meghoznom. Miután sokáig voltam Jehova Tanúi Szervezetében, már tudom, hogy agymosott voltam, de nem igazán lettem megpróbálva. És végül megtörtént, a hitem meg lett próbálva. Szeretném azt gondolni, hogy beadtam volna a derekam és igent mondok, hogy vérátömlesztést kapjon a nem-Tanú édesapám. Élet és halál volt a kezemben. A saját apám élete felett kellett döntenem. Végtére is, érveltem magamnak, ha hibáztam, és Jehova egy szerető, megbocsátó Isten, akkor ő megbocsát majd nekem.

Apám ezek után még 22 évig élt, tavaly (2016) augusztusban 91 éves korában halt meg. Gyakran beszélgettünk arról a napról, és arról, hogy a testvérem mentette meg apánk életét. Valahogy úgy éreztem, hogy kudarcot vallottam azzal, ahogyan hagytam, hogy a döntés olyan sokáig tartson. Hálát adok Istennek Larry bátyámért. Milyen ironikus, hogy a testvérem, aki nem volt olyan közel az apámhoz, bejött és megmentette az életét, míg én, az egyetlen fiú, aki gondoskodott róla, majdnem elvettem azt. Pedig keresztény voltam!

Két évvel az apám orvosi vészhelyzetét követően elhagytam Jehova Tanúit, és a feleségem is. Miután felébredtem és átvizsgáltam az Őrtorony hamis tanításait, elmondhatom, hogy ez a tapasztalatom volt a fő oka annak, hogy elkezdtem vizsgálódni, mit is tanítottak nekem.

Az Őrtorony vérről szóló tanítása egy teljes katyvasz. Egyfelől, az emberek elfogadhatják a vér különböző frakcióit, de ezeket a frakciókat nem lehet összeszedni és a teljes vért elfogadni. Az apámnak egyszerűen vörösvértestekre volt szüksége, - ezek továbbra is tiltottak - de Jehova Tanúi elfogadhatják a hemoglobint, amely a vörösvértest 97%-át teszi ki. Ez tiszta őrület! Csak azon tűnődöm, hány ártatlan élet veszett már oda, - illetve lehetett volna megmenteni - ez miatt a fölösleges és ostoba szervezeti törvény miatt. Hála Istennek, az apám élete nem volt közöttük.

Robert Weslowski, Jr.

 

Forrás: http://ajwrb.org/jw-elders-pressure-non-believers-to-conform

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr5513196094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.11.07. 20:16:48

Huhh. Egy ilyen helyzet igen komoly stressz lehet a gyakorló Tanúknak.
Annyira jó, hogy már nincs aki megmondja, mit tiltson a lelkiismeretem, és mit ne. Én amúgy soha nem kaptam vért, és családomban sincs olyan aki kapott volna, de én már kb. egy éve rendszeres véradó vagyok. Alig várom, hogy leteljen az 56 nap és mehessek. Volt hogy elküldtek, mert pár nappal hamarabb akartam adni mint lehetett volna. Ott alkudoztam velük. :-) Nagyon jó érzés, hogy adhatok.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2017.11.08. 08:53:24

Nekem a cikkből az jön le, hogy az egy dolog, hogy ilyen döntésre kényszerítik a tagokat, de ráadásul ennek a döntésnek érzelmi alapon kell történnie.
(ők persze ezt úgy adják elő, hogy "csak" feltárták a 'bibliai alapelveket' (ami az aktuális szervezeti álláspont igazából...), és rábízzák az egyénre a döntést...ja persze, ha választanod kell a halál vagy aközött, hogy a családod soha nem áll szóba veled, akkor az tényleg a te szabad, önálló lelkiismereted alapján hozott döntés...)

Ha mégis valaki nem elégedne meg a társulati érveléssel és konkrétan utánajárna dolgoknak, akkor képes lesz leleplezni a csalást. Ha valami jó jön ki ebből a tapasztalatból az az, hogy legalább hozzájárult az illető egyén felébredéséhez: "Miután felébredtem és átvizsgáltam az Őrtorony hamis tanításait, elmondhatom, hogy ez a tapasztalatom volt a fő oka annak, hogy elkezdtem vizsgálódni, mit is tanítottak nekem."
süti beállítások módosítása