"ÖRÖKÖS" KÉRDÉS
2016. szeptember 09. írta: Egonymus+

"ÖRÖKÖS" KÉRDÉS

orokseg.jpegNéhány hete találkoztam egy elkülönült testvérrel. Nevezzük Miklósnak, aki ötven elmúlt. Régen találkoztunk, amikor még a testvériség részét képeztük. Megbeszéltük az azóta történteket, hogy elkülönültünk, nem nagy időkülönbséggel. Miklós elmondta, hogy elváltak (a felesége akaratából). Két felnőtt korú gyermeke a tulajdonát képező ingatlan köteles részét örökölné, ha Ő meghal. Második házasságából is született egy gyermeke, aki szintén a köteles részt örökölné. Mivel az előző családjának a tagjai Jehova Tanúi maradtak, minden kapcsolatot megszakítottak vele. Az jelenlegi családja „világi”. Az első házasságból született gyermekeit több éve nem látta, nem is beszéltek és írásban sem kommunikáltak. Hozzáteszem, Miklós nagyon szereti Őket, az életét is odaadná értük. Mégis úgy érzi, hogy érdemtelenek a köteles részre, mint egyenes ági leszármazottai. Mit tegyen?

Tagadja ki szeretett gyermekeit az örökségből, mivel azok érdemtelenné váltak az örökségre? Ajándékozza kizárólagos ingatlanát a harmadik gyermekének? Avagy maradjon mindháromra?

A törvény így határozza meg az öröklésből történő kitagadást:

„Kitagadás az öröklésből

Kiesik az öröklésből az, akit végintézkedésében az örökhagyó kitagadott. Érvényes kitagadás esetén kötelesrész sem jár. A kitagadás viszont csak akkor érvényes, ha annak okát a végintézkedés kifejezetten megjelöli, és az ok a valóságban is fennáll. A kitagadási okokat a törvény taxatíve felsorolja. 
Kitagadásnak akkor van helye, ha a kötelesrészre jogosult:

  1. az örökhagyó után öröklésre érdemtelen lenne;”

Még hat pont van, de az érdektelen ebből a szempontból.

Nem adhattam tanácsot, arra vonatkozóan, hogy mit tegyen. A szemében összegyűlt könnyek beszédesebbek voltak minden szónál. Nagyon sajnálom szegényt, mert annyira jószívű, jóravaló ember.

Ti, mit gondoltok?

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr1411689647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2016.09.09. 06:38:58

Azt gondolom, hogy a gyermekét fogva tartják egy összetett hazugság-gyűjteménnyel és ezért olyan a viselkedése vele szemben, amit megtapasztal. Ha a helyében lennék (bár nem vagyok), nem tagadnám ki.

Nem 100 százalékig szabadon dönt, mivel életveszélyesen fenyegetik, miszerint veszélyezteti az örök élet lehetőségét, ha kapcsolatot tart egykori emberekkel. Ezért ne tagadja ki.

Ha a gyereke ráébred az édesapja halálakor, hogy mit mulasztott el (szó szerint soha többé nem beszélhet az apjával és ez megváltoztathatatlan, ellenben amikor még módja volt, nem tette meg), akkor az attól függetlenül gyötörni fogja őt, hogy a társulati tanokról mit gondol. Ennél nagyobb büntetés nem kell egy embernek.

l.gabi 2016.09.09. 06:39:53

"ha kapcsolatot tart egykori emberekkel" - természetesen egykori tagokat akartam írni, bocsánat

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.09.09. 06:59:32

Bennem az a kérdés merül fel, hogy mit tesz Miklós azért, hogy tartsa a gyerekeivel a kapcsolatot? Érdeklődik irántuk? Esetleg felhívja őket telefonon? Levelet ír? Meghívja őket alkalmakra? Vagy mást is, valami önálló kezdeményezést?
Azért kérdem ezt, mert a társulati hazugság-agymosás egy dolog, az emberek közötti személyes kapcsolat pedig egy másik. Ugyanis, ha a kizárt személy maga nem érdeklődik aktívan a családtagjai iránt arra hivatkozva azok úgysem állhatnak szóba vele, akkor ő maga is ugyanazon agymosás hatása alatt van, akkor meg minek panaszkodik? A kizártakra nem vonatkozik a kapcsolattartás tilalma, így ők elvileg szabad emberek. Ráadásul, ha aktívan keressük a kapcsolatot a még bentlévő rokonaikkal (az ésszerűség határain belül), akkor van mit elutasítaniuk. Nekik ugyanis azt adják be tanítások formájában, hogy a kizártak hagyják el a családjukat. Ha viszont nekik kell következetesen és rendszeresen elutasítaniuk/figyelmen kívül hagyniuk a kizártak közeledését, akkor ez nem áll meg, így erre alkalomadtán rá is lehet mutatni náluk. Az sem árt, ha "bizonyítékokat" produkálunk a kapcsolattartással (mert azokat úgyis szeretik a Tanúk :)). Pl a levél maradandóbb, mint a telefonhívás (főleg, ha fénymásolatot készítünk róla), de ez utóbbit is lehet maradandóvá tenni, ha rögzítjük.

2016.09.09. 10:14:02

Reggel indulás előtt olvastam el a posztot. Akartam is reagálni, de már nem volt időm. Majdnem ugyanaz fordult meg a fejemben, mint amit később Gabi leírt, csak a másik oldalról. Mivel nem szeretek olyanokat kijelentéseket tenni, hogy "én ezt meg azt tenném", vagy "így és úgy cselekedj", nem is teszem. Ehelyett kérdések merültek fel bennem belegondolva magamat a helyzetbe.

- Mi lenne a célom a kitagadással? Bosszú, vagy a sértettségem megtorlása, esetleg gyermekeim megleckéztetése?

- Mit érnék el ezzel halálom után? Szép emlékeket ébresztenék fel, vagy fokoznám bennük az ellenszenvet?

- Ha gyermekeim később esedezve kérnének bocsánatot, hogy szeretnék reagálni?
Bocsesz, ez a hajó már elment, mert kitagadtalak benneteket?
Vagy sírva mondanám, hogy semmi gond, akik ezt cselekedték, belül nem ti voltatok?

Lehet, hogy a hsz-em kicsit Őrtornyosra sikeredett, de ez is én vagyok. :-)

Kiss Viola 2016.09.09. 13:59:50

Hasonlo helyzetbe vagyok miota el kűlőnűltem a szervezetől és nem vagyok tanu a fiam és a menyem nem hivnak fel , meg sem kérdik hogy vagyok igaz hogy más városba laknak , de ez egy leirhatatlan fájdalom egy szűlőnek az ijet csak az tudja át érezni aki eben a helyzetbe van .Probáltam kőzeledni hozájok vagyis hivtam őket de nem veszik fel a telefont a menyem még a skyiprol is tőrőlt , nem vagyok boszu állo nem is akarok leni de nagyon fáj hogy edig csak felszines volt a szeretetűk irányomban , most hogy rájok erőltetik a tilalmat hogy a családtagokal nem beszélhetnek ők inkáb azt az oldalt választják amit Isten nem kér .Mivel tudom az igazságot eről a szervezetről én inkáb agodm értők , én nem hagytam el Jehovát sőt kőzeleb érzem mint valaha ,mindég éreztem hogy valami fal van az Atyám és kőzőtem amire majd rá jőtem hogy a szervezet az ,

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.09.11. 10:22:31

Ez egy igen összetett dolog, s valójában nem lehet rá igennel vagy nemmel válaszolni, ugyanis minden éremnek két oldala van. Így ennek is. Ezért nem is vitatom az esetleges kitagadás jogosságát, mint esetleges lépést. És teljesen megértem az apa gondolkodását, hogy miért is jutott ilyen gondolatokra. De ahogy fentebb nagyon jól megfogalmazták az egyes lépéseket e tekintetben, nem is tudok már mit hozzáfűzni. Minden helyzet, minden ember más, így nincs képlet ilyen döntésre. NEM LEHET MEGMONDANI MIT TEGYEN . Csak szembesíteni az esetleges következményekkel...de az sem biztos.
Ugyanis az ember, az érzelmek, a lelki világa, nem matematika, hogy ki lehetne számolni, 2 x 2 az biztosan mindig négy. Nem, az lehet néha öt és néha három is.
Megértem, hogy a kitagadáson gondolkodik-......ugye meghalok...évek óta felém se néztek....nem is beszéltek velem....s jön a hagyatéki ....és tartják a markukat....Ez még a kisebb baj, mivel lehet valós az igényük....De általában megmondom a Tanúk hogyan tekintenek, ilyen ölükbe hullott „adományokra“ – Jehova áldása...látod Jehova megsegített –de eznem igaz.
Egy olyan ember vagyonát bitorolják Tanúként, ki becsületes és családszerető volt, / nem tudom miért lépett le a neje , vagy fordítva/ki nem kártyázta el, nem itta , nem nőzte el a vagyonát, hanem becsületes verítékes munkával /ellentétben a legtöbb dolgozni nem igazán akaró Tanúval/gyarapította azt. Ő AZ APA, NEM MÁS...elnézést nem Jehova..inkább az ő szeretete...
S ki tudja a felesége, milyen képes fest róla....?
Ezek a gondolatok vezethetnek egy egyént arra, /többek között/, hogy ő ebből nem kér..Ugyanakkor a leírtak alapján szinte meg sem érdemlik.
De amit fentebb mindenki leírt, talán én is afelé hajlok. De nem és nem lehet választ adni a kérdésre.
Kitagadni, vagy nem ?
Az anyát a válásnál kifizette valószinű, ....akkor a gyermekek örökölhetnek anyai ágon...s jelenlegi gyermeke az ő örökségét...De ezt sem tudjuk, miként rendeződtek akkortájt a dolgok..
Vagyis sok a megválaszolatlan kérdés, sok olyan körülmény, ami egyik vagy másik irányba dönthetné a mérleget.
Mindezt csak azért írtam, hogy megértem az apát, de neki kell mérlegelnie mit tegyen..Nem tudunk mindent, nem érzünk úgy mint ő, mégha sokan is vannak körülünk hasonló helyzetben..
www.youtube.com/watch?v=-MdhS2Fw_n8

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2016.09.11. 10:27:16

jaj, s még egy dolog....Akkor milyen különbség lenne a Tanúk, és közötte ?
süti beállítások módosítása