Önteszt
2017. november 10. írta: nicku

Önteszt

Steve Arterburn és Jack Felton Toxic faith című könyvéből: http://www.darvsmith.com/dox/toxicfaith_test.html

 

Válaszolj magadnak őszintén igennel vagy nemmel a következő kérdésekre:

 

  1. A családod panaszkodott-e már azért, hogy mindig elmész a gyülekezeti alkalmakra, ahelyett hogy velük töltenél időt? ________

 

  1. Gyötör túlzott bűntudat, ha egy vasárnap nem mész el a gyülekezeti összejövetelre? ________

 

  1. Érzed-e úgy, hogy Isten figyeli mit teszel, és ha nem teszel eleget, akkor ellened fordulhat és nem áld meg? ________

 

  1.  Mondod-e meg gyakran a gyerekeidnek, hogy mit tegyenek, de nem magyarázod el miért, mert tudod, hogy úgyis igazad van? ________

 

  1. Találod-e úgy, hogy kevés időd van a korábbi évek örömeit élvezni, mert annyira lefoglalnak a a bizottsági ülések és más gyülekezeti csoportok? ________

 

  1. Panaszkodtak-e már az emberek arra, hogy annyi igét idézel a Bibliából beszélgetés közben, hogy nehéz veled kommunikálni? ________

 

  1. Adsz-e pénzt Isten munkájára, úgy, hogy abban hiszel, Isten gazdaggá tesz, ha adsz? ________

 

  1. Volt-e valaha szexuális kapcsolatod lelkésszel (házasságon kívül)? ________

 

  1. Nehéz számodra döntést hozni anélkül, hogy tanácskoznál a lelkészeddel? Akár kis dolgokban is? ________

 

  1. Lelkészedet látod-e hatalmasabbnak, mint a többi embert? ________

 

  1. Vezetette-e már a hited elszigetelődéshez, mert miatta nehezen találtál hangot a családoddal és a barátaiddal? ________

 

  1. Voltál-e valaha abban a helyzetben, hogy a lelkészedtől gyors megoldást vártál valamilyen élethosszan tartó problémára? ________

 

  1. Éreztél-e már túlzott bűntudatot legkisebb hibák és hiányosságok miatt? ________

 

  1. Romlik-e a párkapcsolatod erős hitelveid miatt, mert a “gyenge társ” hite nem annyira erős? ________

 

  1. Gondolsz-e valaha úgy Istenre, mint aki azt akarja, hogy elpusztítsd magad vagy másokat, és hozzá menj és vele élj? ________

 

  1. Hiszed-e gyakran azt, hogy Isten hallható hangon kommunikál veled? ________

 

  1. Érded-e úgy, hogy Isten mérges rád? ________

 

  1. Hiszed-e azt, hogy még ma is részesülsz büntetésbe, amiért gyermekkorodban elkövettél valamit?  ________

 

  1. Érzed-e úgy, hogy ha egy kicsit keményebben dolgozol, akkor Isten meg fog neked bocsátani? ________

 

  1. Mondta-e már neked valaki, hogy egy lelkész manipulálja a gondolataidat és az érzéseidet? ________

 

Ha legalább 3 kérdésre igennel válaszoltál, akkor vallásfüggő vagy. 

 

Forrás: http://keresztenylelkiabuzus.blogspot.rs/2013/01/onteszt.html

A vallásfüggőségről itt olvashatsz bővebben: http://kharapisztisz.blog.hu/2017/11/10/vallasfuggoseg

A bejegyzés trackback címe:

https://blogjt.blog.hu/api/trackback/id/tr9913228895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.11.11. 09:08:31

A tizenötöst elolvastam kétszer is. Azt hittem én értem rosszul, de nem. :-D

2017.11.11. 09:21:36

Jajj, el kellett olvasnom harmadjára is, így már oké. Úgy látszik "öregszem, de azért még törekszem. Én vagyok öreg Sam".
Úgy értelmeztem, hogy "hozzá menj (mármint feleségül) és vele hálj". :-D
Úgy látszik tudat alatt van bennem valami vad, valami szokatlan.
Bocsi, nem akartam elvinni a posztot komolytalanságba, de ha már az első kommentet elküldtem, úgy éreztem, hogy meg kell magyaráznom. :-)

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2017.11.11. 10:24:25

@Marci kérdez: He-he, én a nyolcassal jártam így. Harmadik nekifutásra elesett le mi akar lenni a kérdés.

2017.11.11. 14:35:29

@nicku:
A nyolcas? :-) Ez egy nagyon tág fogalmú kérdés, de fiúként, nekem ez nem okozott gondot. Itt is látszik, hogy mennyire másként látunk dolgokat.
Azért valljuk be, három igen ebben a kérdéssorban egy vallásos embernél hamar összejön. :-)

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2017.11.11. 15:48:52

@Marci kérdez: Amikor először csináltam meg ezt a tesztet, még Tanú voltam, 8 igen össze is jött, persze a nyolcas nem volt köztük. :D

Valóban vallásfüggő voltam. Soha nem tudtam volna elképzelni, hogy valamikor kijelentem, nem akarok Tanú lenni. A tanítások az élet minden területén átjártak, nem kirakat Tanú voltam, akkor is azt csináltam, amit tanítottak nekem, amikor mások nem láttak. Ez a teszt szerintem nem csak azt mutatja meg mennyire vallásfüggő az ember. Ha valakiben ilyen jellegű kérdések vetődnek fel, biztos, hogy szégyenre alapozott közösségből jön.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2017.11.12. 13:27:52

Nos jelenleg tünetmentes vagyok..de Tanú koromban nemhogy három, de talán a kérdések háromnegyedére igen lett volna a válaszom :(
süti beállítások módosítása